کارگران نیشکر هفت‌تپه با اعتصاب خود تولید شکر را متوقف کردند

چهارشنبه, 8ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن


به گزارش “اتحادیه آزاد کارگران ایران” ۷ فروردین ماه کارگران تمام بخش‌های شرکت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های داده شده دست از کار کشیدند و تولید شکر متوقف شد. تصاویر منتشر شده حاکی از اعتصاب کارگران است.

مشاهده ویدئو در دویچه وله 

روابط عمومی کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه طی بخشنامه‌ای خطاب به کارگران و کارکنان قسمت‌های اداری، کشاورزی و صنعتی این شرکت نوشته است: «با توجه به توقف بهره‌برداری از روز جمعه ۱۸ اسفند ماه، فقط مدیریت حراست و انتظامات این شرکت دایر خواهد بود.»

خبرگزاری ایلنا می‌نویسد با وجود این بخشنامه، کارگران قسمت‌های مختلف نیشکر هفت‌تپه، روز شنبه ۱۹ اسفند باز به محل کار آمدند و خواستار پرداخت مطالبات معوقه خودشان شدند.

در همین روز، سندیکای نیشکر هفت‌تپه نیز از برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارگران و کارفرما در فرمانداری شوش خبر داد. در این جلسه فرماندار و نیروهای امنیتی هم حضور داشته‌اند.

فرماندار شوش از کارگران خواسته به اعتصاب پایان دهند و با راه‌اندازی دوباره کارخانه، به کارفرما فرصت دهند تا مطالبات‌شان را بپردازد. وبسایت اتحادیه آزاد کارگران می‌نویسد، رئیس اطلاعات شوش، نماینده هفت‌تپه را “عامل شبکه‌های خارج نشین” خطاب کرده و جلوی سخنرانی او را گرفته‌ است.

بهره‌برداری در شرکت نیشکر هفت تپه در حالی متوقف شده که بخشی از مزارع نیشکر این شرکت هنوز برداشت نشده است. خبرگزاری ایلنا می‌نویسد: «خاموش شدن کوره بخار و آسیاب کارخانه، روزانه خسارت سنگینی را به این شرکت بزرگ تولید شکر وارد می‌کند.»

اعتصاب کارگران و کارکنان نیشکر هفت‌تپه از اواسط دی‌ماه ۹۶ شروع شد. کارگران بخش‌های کشاورزی، بازرگانی، خدمات و کارگران رسمی بخش تجهیزات در اعتراض به مزد معوقه مهر ماه و معوقات مانده از سال ۹۴، از کار دست کشیدند. اعتصاب دامنه‌دار شد زیرا یکی از مدیران شرکت صراحتا گفت که به خاطر وضع بد اقتصادی کشور، نمی‌توان بابت پرداخت مطالبات قولی داد.

دستمزدهای معوقه بنا بر اعلام کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، از دلایل اصلی اعتراضات و اعتصابات جامعه کارگری ایران است.

کشت و صنعت هفت‌تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش با ۵۰ سال سابقه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در ایران است. این مجتمع اواخر سال ۱۳۹۴ از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

از: دویچه وله

 ویدئویی از حرکت اعتراضی کارگران هفت تپه در ۸ فروردین:

حرکت کارگران نیشکر هفت تپه بسمت جاده ترازنیتی اندیمشک_اهواز (سه راه خوانساری) در اعتراض به حقوق معوقه ۸ فروردین ۱۳۹۷ کانال قاصدان آزادی در تلگرام، اینستاگرام و توییتر در لینک های زیر:

Telegram: https://telegram.me/FreedoMessenger

Instagram: http://instagram.com/freedommessenger67

Twitter: https://twitter.com/freedommesenger


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.