گلرخ ایرایی در پی ۵۷ روز اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد

چهارشنبه, 15ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

گلرخ ایرایی زندانی عقیدتی پس از ۵۷ روز اعتصاب غذا سه‌شنبه شب ۱۴ فروردین به بیمارستان منتقل شده است. یکی از نزدیکان او گفته مشخص نیست که گلرخ را به کدام بیمارستان برده‌اند و وضعیت جسمی این نویسنده چگونه است.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، نویسنده، که از سوم بهمن ۱۳۹۵ در زندان به سر می‌برد پس از ۵۷ روز اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شده است. این زندانی عقیدتی در اعتراض به انتقال غیرقانونی‌اش از زندان اوین به قرچک ورامین از ۱۴ بهمن در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد.

روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین (۳ آوریل) یک منبع نزدیک به خانم ایرایی به کمپین حقوق بشر در ایران گفت که حال او وخیم است، در این مدت ۲۰ کیلو وزن کم کرده و بهداری زندان سه مرتبه به او سرم وصل کرده است.

روز چهارشنبه اما در شبکه اجتماعی توییتر خبری از قول نزدیکان ایرایی منتشر شد مبنی بر اینکه او سه‌شنبه شب در پی وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده است.

گلرخ ایرایی اولین بار روز ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ به همراه همسرش آرش صادقی بازداشت شد. او در اردیبهشت ۹۴ به دلیل داستانی منتشرنشده درباره سنگسار به ۶ سال زندان محکوم شد.

در اعتراض به این حکم، آرش صادقی همسر او در زندان دست به اعتصاب غذا زد و سرانجام ۱۴ دی ماه ۱۳۹۵ گلرخ ایرایی با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به مرخصی رفت اما مجددا در سوم بهمن بازداشت شد.

یک روز بعد، روز ۴ بهمن گلرخ ایرایی به همراه آتنا دائمی بدون دلیل و با ضرب و شتم از سوی ماموران از زندان اوین به قرچک ورامین منتقل شدند.

این دو زندانی از تاریخ ۱۴ بهمن در اعتراض به این انتقال غیرقانونی دست به اعتصاب غذای تر زدند. آتنا دائمی در روز ۲۶ بهمن به اعتصابش پایان داد اما گلرخ ایرایی همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

از روز ۱۵ فروردین (۴ آوریل) ساعت ۲۱ به وقت ایران به مدت سه شب کارزار توییتری برای آزادی گلرخ ایرایی فعال می‌شود.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.