گزارشی از وضعیت غلامحسین کلبی در هجدهمین سال حبس

جمعه, 17ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

غلامحسین کلبی زندانی سیاسی در هجدهمین سال حبس خود بدون مرخصی در زندان شیبان اهواز به سر می‌برد. آقای کلبی در دی‌ماه ۷۹ در شهرستان دزفول بازداشت و در سال ۸۱ در دادگاه انقلاب تهران با اتهام محاربه به اعدام محکوم شد، ولی در ‌‌‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، غلام‌حسین کلبی در دی‌ماه سال ۱۳۷۹ به همراه سعید ماسوری در شهرستان دزفول بازداشت شده بود.

این زندانی سیاسی در سال ۱۳۸۱ در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد ولی در ‌‌‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.
آقای کلبی در زمان تحمل دوران محکومیت خود مادر و خواهر خود را از دست داد ولی هیچ‌گاه به وی مرخصی داده نشد و علیرغم تحمل بیش از ۱۷ سال حبس، کماکان محکومیت خود را بدون مرخصی سپری می‎کند.

برادر آقای کلبی که تنها عضو باقی مانده از خانواده‌اش محسوب می‌شد نیز در تاریخ اول آبان‌ماه سال ۹۵ در راه زندان برای ملاقات حضوری با وی که بعد از پنج سال تلاش موفق به اخذ آن شده بود، دچار سکته شد و فوت کرد.

پیش از این در آبان ماه سال ۹۵ یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی در مورد فوت برادر آقای کلبی و عدم اعطای مرخصی جهت شرکت در مراسم خاکسپاری به گزارشگر هرانا گفته بود: “پریروز برادر آقای کلبی به عنوان تنها عضو باقی‌مانده از خانواده‌اش در مسیر رفتن به زندان جهت ملاقات حضوری با وی دچار سکته شد و فوت کرد. پنج سال دوندگی کرد تا موفق شود ملاقات حضوری بگیرد اما هرگز به این ملاقات نرسید و همچنان هم به آقای کلبی مرخصی جهت حضور در مراسم خاکسپاری نداده‌اند.”

شایان ذکر است، آقای کلبی پس از دستگیری مدت ۱۴ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات اهواز سپری کرد و سپس به بند ۲۰۹ و پس از آن به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود. این زندانی سیاسی پس از محکومیت به زندان ماهشهر و سپس زندان کارون اهواز منتقل شد. آقای کلبی پس از تعطیلی این زندان در بهمن‌ماه سال ۹۴ همراه با دیگر زندانیان به زندان شیبان معروف به مجتمع حرفه آموزی منتقل شد.

غلام‌حسین کلبی در دی ماه سال ۱۳۷۹ به همراه سعید ماسوری به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق در شهرستان دزفول بازداشت و در سال ۱۳۸۱ در دادگاه انقلاب تهران با اتهام محاربه به اعدام محکوم شد ولی در ‌‌‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.

هرانا پیش از این نیز در شانزدهمین سال حبس آقای کلبی گزارشی از وضعیت وی منتشر کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.