طرح «پیشنهاد برای نجات میهن» به قلم هپلی

پنجشنبه, 23ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

در شرایط خطیر و بحرانی میهن ما که همه به فکر چاره اندیشی و بعد از درون رفت سال پنجاه و هفت، در جستجوی راه برون رفت از بن بست سیاسی فعلی هستند، طرح مفصل و معجزه آسایی به پستخانه هپلی رسیده که نشان می دهد هنوز نوابغی دلسوز و گمنام در گوشه و کنار کشور هستند که به موقع نادرگونه به میدان بیایند تا طرحی نو به دیگران اندازند.

به قول معروف
هر تپه گمان مبر که پاک است – باشد که پلنگ ر…ه باشد

«همانگونه که در ۸۸، پیش از آن انتخابات مسئله ساز، برای نجات کشور از بحران خطرناکی که گرفتار آمده بود، «پیشنهاد برای نجات میهن» را ارائه دادیم و کسی هم اعتنایی نکرد اکنون هم پیشنهاد زیر را می کنیم و التماس اعتنا داریم. پیشنهاد در هفت بند تنظیم شده تا هفت بند رژیم را بلرزاند.

بند اول
یک کارگروه متشکل از:
سه تن از جبهه ملی ایران (یکی نیست بگوید چرا جبهه ملی را بدنام می کنی؟ تو که قبلا مهستان درست کردی که جمع سنشان از دویست و پنجاه سال بیشتر نباشد)

یک تن از هر کدام از حزب نهضت آزادی، شورای ملی مذهبی که همه تشابهی دارند جز تشابه اسمی و به همین دلیل نفری یک عضو بهشان می رسد

یکی از اصلاح طلبان (ترجیحاً واواکی و گروگانگیر و روزنامه نگار و رانتی و کلاهبردار و… نباشد، البته اگر پیدا بشود)
و یکی از اصولگرایان (که اصولاً برکت نظام هستند وباید در سرنگونیش هم شرکت کنند که وجه شرعی کار تضمین شده باشد)
و دو تن از روحانیان خوشنام (چون از قدیم گفته اند که یک آخوند کم است و به جایی نمی رسد، ولی باید سعی کنیم از خارج وارد کنیم، تازه اگر آنجا هم گیر بیاید)

همه این نه تن باید با اعلام دارایی خود و منابع آن، پاکدستی و پیشینه خوب خود را اثبات کنند. (چون در ایران کار از درخواست برگ عدم سؤ پیشینه گذشته است، باید حسن پیشینه اثبات گردد. پاکدستی خالی هم کافی نیست، با رواج شدید فساد بهتر است پاکی اقلاً دو عضو مهم دیگر خود را اثبات نمایند که مطمئن شویم در قیامت از عهدۀ پاسخ بر خواهند آمد)

بند دوم
وظیفه این کارگروه فراهم آوردن شرایط و نظارت بر انتخابات مجلس مؤسسان خواهد بود.

(البته همه توجه دارند که فراهم آوردن شرایط از فراهم آوردن نظارت بسیار مهمتر و در عین حال سخت تر است. برای این کار از اعضای جوان هیات که قوای بیشتری دارند، استفاده خواهد شد و اعضای مسن می توانند در انتظار فراهم شدن شرایط سبزی پاک کنند. این نظارت البته از نوع استصوابی نخواهد بود و از آنجایی که قرار است کسی به آن محل نگذارد، از نوع استعمالی خواهد بود)

بند سوم
مجلس خبرگان و مجلس تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان منحل خواهند شد.
(قرار است با این مانور موفق ولی فقیه خودش حساب کار خود را بکند و خودش خود را منحل نماید، چون شورای مزبور برنامه ای در این زمینه ندارد)

بند چهارم
مجلس مؤسسان بسته به رأی خود، اقدام به تغییرات بنیادین در قانون اساسی کنونی یا تدوین یک قانون اساسی نوین بر پایه تجربۀ جهانی و قانونهای سازمان ملل خواهد کرد.

(روشن است که اگر این مجلس به قوانین و تجربیات مزبور بها ندهد، خودمان منحلش خواهیم کرد تا بقیه احترام بزرگتر را یاد بگیرند)
منشور جبهه ملی ایران اصل های بنیادین مهم قانون اساسی نوین را که همانا آزادی دین و مذهب، برابری کامل همه شهروندان در برابر قانون، جدایی دین از حکومت، و رعایت بیانیه جهانی حقوق بشر است را توضیح داده است.
(به کسانی که تا به حال تصور می کردند اینها را فهمیده اند، یادآوری می کنیم که نفهمیده اند و توصیه می کنیم این چیزهایی که ما می گوییم بخوانند تا بفهمند)

بند پنجم
قانون اساسی نوین برای سه ماه پیش از اجرایی شدن، به بحث و نظرخواهی مردم و صاحبنظران گذاشته شده، و اصلاحات لازم با رأی کارگروه انجام خواهد شد.

(طبیعی است که دخالت مجلس مؤسسان در این زمینه وجهی ندارد و نظر همان کارگروهی که اول عرض شد، کافی است. وقت نباید تلف کرد)

بند ششم

تصویب قانونی اساسی با مراجعه به رأی مردم در یک همه پرسی با نظارت سازمان ملل انجام خواهد گرفت.
(از آنجا که می دانیم کسی نه به هیات نه نفرۀ ما اعتماد می کند، نه به چیزهای دیگری که پیشنهاد داده ایم، پای سازمان ملل را وسط می کشیم که مردم در رودربایستی بمانند. اگر بچه های خوبی باشند، شیرین عبادی را هم نشانشان خواهیم داد)

بند هفتم
پس از تصویب قانون اساسی نوین، انتخابات مجلس و رئیس جمهوری، با نظارت سازمان ملل و همه سازمان های سیاسی، اجرا خواهد شد.

(چون از نتیجۀ کار مطمئنیم و در ضمن از قیافۀ رضا پهلوی هم خوشمان نمی آید، از همین حالا می دانیم که نتیجه جمهوری خواهد بود. در ضمن از آنجایی که با قابلیت های ملت باستانی آشناییم، بهتر است نظارت بر باقی انتخابات را هم بر عهد ه ی پیمانکاران خارجی بگذاریم که مملکت را اداره کنند تا ما چرتمان را بزنیم)
….
امضأ: رئیس شورای مرکزی مقیم مرکز
۱۳ فروردین ۱۳۹۷خ

ما برای آنکه خدای ناکرده چشم زخمی به ایشان نرسد از نوشتن نام ایشان صرفنظر کرده ایم، فقط در زیر نظر برخی از سیاستمداران را در مورد طرح ارائه شده می آوریم که حساب دست خوانندگان بیاید.

یک کارشناس سیاسی: تا به حال حتا از صدا و سیما جمهوری اسلامی هم چنین طرح جامعی بیرون نیامده بود.

هنری کسینجر : من هرگز تصور نمی کردم چنین نوابغی در ایران باشند.

شریعتمداری کیهان تهران: حالا دیگه چاره ای نداریم مگر اینکه بکشیمش.

احمدی نژاد: کاش با من هم مشورت کرده بود ، طرح را دونفره می دادیم به امام زمان ببینیم چه می گوید.

الله کرم . کاش من همچین برادری داشتم.

حسن روحانی : خدا را شکر ، جای خالی رفسنجانی را پر کرد.

خبرمهم / فوری
خبرگزاری رسمی ما هپلوکس گزارش می دهد: در آخرین ساعات با خبر شدیم سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات پس از دیدن این طرح خودکشی کرده و در نامه ای که از او به جا مانده نوشته: خاک بر سرم چطور به فکر من نرسید!

۲۰۱۸ Apr 11th Wed – چهارشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

از: ایران لیبرال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.