مقام ارشد امنیتی اسرائیل: اگر ایران علیه اسرائیل اقدام کند، ما اسد را سرنگون خواهیم کرد

جمعه, 24ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

سربازان اسرائیلی در مرز این کشور با سوریه

گزارشی از بن کسپیت در وبسایت روزنامه جروسلم پست

یک مقام ارشد ارتش اسرائیل در واکنش به گفته های علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی، مبنی بر این که حمله اسرائیل به پایگاه هوایی «تی ۴» بی پاسخ نخواهد ماند، می گوید: «اگر ایرانی ها از مرز سوریه علیه اسرائیل دست به اقدامی بزنند، بشار اسد رئیس جمهور سوریه و رژیم اش بهای آن را خواهند پرداخت.»

این مقام ارشد نیروی دفاعی اسرائیل تاکید کرد: «اگر ایرانی ها تلاش کنند از مرز سوریه به اسرائیل یا منافع اش آسیب بزنند، رژیم اسد و خود اسد از صحنه روزگار محو خواهند شد.»

او می گوید: «توصیه ما به ایران این است که تلاش نکند دست به اقدامی بزند، زیرا اسرائیل مصمم است این مساله را تا آخر پیگیری کند.»

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، سه شنبه گفت که اسرائیل تمام گام های لازم را برای جلوگیری از استقرار یک پایگاه نظامی دائم ایران در سوریه برخواهد داشت.

لیبرمن گفت: «فارغ از این که چه بهایی داشته باشد، ما به ایران اجازه نخواهیم داد در سوریه جای پای خود را دائمی کند. ما هیچ انتخاب دیگری نداریم.»

مقام های امنیتی اسرائیل معتقدند ممکن است ایران حمله منتسب به اسرائیل را یا با سلاح های ایرانی منتقل شده به سوریه یا با قرض گرفتن تسلیحات سوری تلافی کند.

باور مقام های اسرائیلی این است که درگیری مستقیم میان اسرائیل، ایران و سوریه لزوما پای حزب الله را به این مناقشه باز نخواهد کرد.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.