شش سال زندان برای محمد سیف‌زاده، وکیل “مصدقی” با سابقه ۳۷ سال قضاوت و وکالت

پنجشنبه, 3ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

zendan-zahedan

محمد سیف‌زاده وکیل “مصدقی” با سابقهٔ ۳۷ سال قضاوت و وکالت، از چهره‌های سرشناس مدافع حقوق بشر در ایران است، که به خاطر خونریزی کلیه به بیمارستان منتقل شده بود درمان او به پایان نرسیده، به زندان برگردانده شد. وی که هم‌اکنون در حال گذراندن محکومیت ۲ ساله خود میباشد با حکم دادگاهی دیگر به شش سال زندان محکوم شد. فعالان حقوق بشری می‌گویند فعالیت‌های حقوق بشری سیف‌زاده در داخل زندان موجب تشدید حکم او شده است. وی حالا باید هشت سال زندان را تحمل کند.

بازداشت احسان مازندرانی، روزنامه نگار

به گزارش سایت‌های خبری، در ادامه موج بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران،>احسان مازندرانی خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیز به جمع روزنامه‌نگاران بازداشت شده پیوست. در هفته‌های اخیر موج گسترده‌ای از بازداشت روزنامه‌نگاران و فشار به روزنامه‌های اصلاح‌طلب آغاز شده است.

روز سه‌شنبه (۱ اسفند/۱۹ فوریه) وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از “احضار و بازپرسی” چند تن دیگر خبر داد که ادعا می‌شود با بی بی سی در ارتباط بوده‌اند.

به نقل از دویچه وله فارسی، بازداشت شد‌گان ریحانه طباطبایی، میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری،امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان، حسین یاغچی از جمله روزنامه‌نگاران بازداشتی هستند.

تاکنون تنها سه نفر، علی دهقان، فاطمه ساغرچی و جواد دلیری با سپردن وثیقه آزاد شده اند. برخی خبرها نیز از آزادشدن حسین یاغچی در روز سه‌شنبه حکایت دارند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.