کارگران «سیستم‌های صنعتی» ۱۰ ماه مزد معوقه و عیدی طلبکارند

شنبه, 8ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

کارگران کارخانه «سیستم‌های صنعتی» در استان قزوین مدعی هستند دست‌کم ۱۰ ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شاغل در «سیستم‌های صنعتی» واقع در کیلومتر دو تاکستان به قزوین مدعی هستند ۱۰ ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

به گفته کارگران «سیستم‌های صنعتی» حدود ۷۰ کارگر در این واحد تولیدکننده انواع مخازن نفتی و گازی مشغول کارند که از خرداد ماه سال ۹۶ دستمزد آنها به تاخیر افتاده و در عین حال عیدی و پاداش پایان سال ۹۶ خود را دریافت نکرده‌اند.

این منابع کارگری با یادآوری اینکه مدیریت این مجموعه مانند سایر بنگاه‌های اقتصادی در چند سال گذشته برای تامین منابع مالی با چالش‌هایی روبرو بوده است، افزود: نگرانی کارگران از این است که مبادا با استمرار وضعیت فعلی این کارخانه‌ها، معوقات مزدی آن‌ها در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند.

طبق اظهارات کارگران، علاوه بر مطالبات مزدی سال ۹۶ بخش دیگری از مطالبات آنها مربوط به پاداش حق تولید می‌شود که از سالها قبل کارفرما آن را به‌صورت عرفی به کارگران پرداخت می‌کرده و در حال حاضر؛ کارگران پنج ماه پایانی سال ۹۵ طلبکارند.

به گفته آنها، همچنین مدیریت «سیستم‌های صنعتی» بدهی‌های مالی زیادی بابت تاخیر در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی دارند و در حال حاضر حق بیمه کارگران از از مهر ماه ۹۶ به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی در مورد وضعیت کارخانه«سیستم‌های صنعتی» و کارگرانش گفتند: اگر مسئولان هرچه سریعتر به وضعیت «سیستم‌های صنعتی» رسیدگی نکنند، در آینده نزدیک شاهد تعطیلی کامل واحدهای آن و بیکاری کارگرانش خواهیم بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.