تداوم نگهداری محمد ثلاث در وضعیتی نامناسب در قرنطینه زندان رجایی شهر کرج

یکشنبه, 9ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمد ثلاث درویش محبوس در زندان رجایی شهر کرج، از بدو ورود تا کنون در بخش قرنطینه این زندان در شرایطی نامناسب نگهداری می‌شود. قرنطینه که محلی برای نگهداری چند روزه زندانیان تازه وارد است اساسا از شرایط و امکانات اقامت بلند مدت زندانیان تهی است، مسئولین زندان در مواردی زندانیان متهم به ارتکاب خشونت در زندان را برای تنبیه به این محل تبعید می کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد ثلاث از دراویش گنابادی بازداشت‌شده در حوادث گلستان هفتم که به اتهام قتل ۳ مأمور نیروی انتظامی پس از برگزاری سه جلسه دادگاه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به سه فقره اعدام، یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که این رأی در دیوان عالی تایید شد.

علیرغم حکم محکومیت و گذشت زمان، این زندانی کماکان در شرایط غیرانسانی در قرنطینه زندان رجایی شهر کرج  و بدون دسترسی به تلفن و هواخوری در کنار زندانیان متهم به ارتکاب جرایم خشن که به‌صورت تنبیهی به قرنطینه اعزام می‌شوند نگهداری می‌شود.

هرانا چندین گزارش از رفتار سلیقه ای مامورین و برخورد و بدرفتاری با آقای ثلاث دریافت کرده است از جمله گزارش‌شده که در روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت، مأمورین زندان همراه با فحاشی و توهین، این زندانی را به دلایل ناملعومی به دادگاه انتقال داده‌اند.

محمد ثلاث در اولین جلسه دادگاه نیز از ضرب و شتم خود قبل و پس از بازداشت توسط نیروهای انتظامی گفت و عنوان کرده بود که قصدی برای آسیب رساندن به دیگران نداشته بلکه به دلیل ضرباتی که خورده بود شرایط عصبی را تجربه می‌کرده و به دلیل تمیز نبودن شیشه ماشین امکان دید مناسبی نداشته است.

لازم به یادآوری است در نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه ۹۶ نیز حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش روبه‌رو شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند. این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

طی این درگیری صدها تن از دراویش معترض توسط نیروهای امنیتی با خشونت و ضرب و شتم بازداشت و به زندان منتقل شدند.

لازم به اشاره است یکی از حقوقدانانی که محاکمه آقای ثلاث را دنبال می کرد در شماره جدید ماهنامه خط صلحطی یادداشتی مفصل به طرح موارد نقض آیین دادرسی و نقض حقوق متهم در زمان دادگاه پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.