پنج تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر: حق انتخاب شدن برای مخالفان ولایت فقیه مهم‌ترین معیار انتخابات آزاد

یکشنبه, 6ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

پنج تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر طی نامه ای در مورد انتخابات می‌گویند: “انتخابات سال ۹۲ درشرایطی که بحرانهای عظیم سیاسی، اقتصادی واخلاقی از هرسو جامعه ایران را در برگرفته است، ازحساسیت و اهمیت و یژه‌ای برخوردار می‌باشد. چرا که ادامه شرایط کنونی پیامدهای ویران کننده‌ای را متوجه مردم و کشورخواهد نمود.”

ایشان همچنین در طی این نامه می‌نویسند: “بنابراین مسیری که انتخابات آزاد می‌گشاید مسیری مطمئن، کم هزینه ومعقول برای گذار از این سرفصل تاریخی خواهد بود. تمامیت خواهان باید این واقعیت را بپذیرند که انتقال و واگذاری قدرت به مردم سرنوشت محتوم تمامی رژیمهای استبدادی بوده ومیباشد و این امر چه به صورت مسالمت آمیز و یا قهر آمیز قطعا حادث می‌شود.”

متن کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر می‌باشد:

انتخابات آزاد به عنوان تجلی اراده مردم درتعیین سرنوشت خویش، از اساسی‌ترین حقوق شهروندی مردم به حساب می‌آید. این موضوع یکی از شاخصهای مهم جامعه باز و سالم نیز محسوب می‌شود. علیرغم ادعای مقامات رژیم حاکم ملت ایران هیچگاه انتخابات آزاد به معنای حقیقی آن را تجربه نکرده است.

متاسفانه مردم ایران دراین سی و اندی سال تنها شاهد رقابت کم رمق، فرمالیستی و بی‌کیفیت میان جناحهای وابسته به حکومت که شامل خودی‌ها وکمتر خودی‌ها می‌باشد، بوده است. انتخابات به عنوان یک بازی سیاسی مانند دیگر بازی‌ها قواعد و قوانین خاص خود را دارد. که مهم‌ترین آن عبارتند از باور قلبی و التزام عملی به ارای ملت به عنوان تنها فصل الخطاب، آزادی احزاب، بیان، مطبوعات و…

با این اوصاف مادامی که حاکمیت به عنوان یک طرف بازی به قواعد بازی تن در ندهد، انتخابات آزاد که جای خود دارد، اساسا دراین وضعیت بازی و رقابتی شکل نمی‌گیرد که ما بخواهیم درمورد آن به یک ارزیابی بپردازیم. انتخابات سال ۹۲ درشرایطی که بحرانهای عظیم سیاسی، اقتصادی واخلاقی از هرسو جامعه ایران را در برگرفته است، ازحساسیت و اهمیت و یژه‌ای برخوردار می‌باشد. چرا که ادامه شرایط کنونی پیامدهای ویران کننده‌ای را متوجه مردم و کشورخواهد نمود.

بنابراین مسیری که انتخابات آزاد می‌گشاید مسیری مطمئن، کم هزینه ومعقول برای گذار از این سرفصل تاریخی خواهد بود. تمامیت خواهان باید این واقعیت را بپذیرند که انتقال و واگذاری قدرت به مردم سرنوشت محتوم تمامی رژیمهای استبدادی بوده ومیباشد و این امر چه به صورت مسالمت آمیز و یا قهر آمیز قطعا حادث می‌شود.

بنابراین مطلوب آن است که حاکمان خود در روند انتقال مسالمت آمیز قدرت به مردم مشارکت نموده وبستر‌ها و زمینه‌های لازم رابرای آن فراهم آورند. درغیراین صورت ادامه روند فعلی و پافشاری بر آن هزینه‌های بسیار هنگفت وسنگینی را به کشور ومردم وعلی الخصوص هیئت حاکمه بار خواهد کرد که مسئولیت مستقیم آن نیز متوجه رژیم حاکم خواهد بود وباور به فضای باز سیاسی، رفع محدودیت‌ها و تعلیقات درخصوص آزادیهای اساسی چون آزادی بیان ومطبوعات، حذف نظارت استصوابی، ایجاد بسترهای لازم برای ورود نیروهای مستقل وغیر وابسته به حکومت اعم ازچپ وسکولار و…. درعرصه انتخابات وپذیرفتن نظارت سازمان ملل در روند انتخابات بطور یقین جامعه ایرانی را نسبت به هرگونه تهدید داخلی وخارجی بیمه کرده و آینده ایی روشن و امید بخشی را برای مردم ایران به ارمغان خواهد آورد.

اسامی به ترتیب:

۱- رمضان سعیدی

۲- ناصح یوسفی

۳- احمد تمویی

۴- میثاق یزدان‌نژاد

۵- جعفر (شاهین) اقدامی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.