آخرین وضعیت اسماعیل عبدی در هفتمین روز اعتصاب غذا

سه شنبه, 11ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – اسماعیل عبدی معلم زندانی و فعال صنفی معلمان محبوس در زندان اوین که از ۴ اردیبهشت ۹۷ در اعتراض به نقض گسترده حقوق شهروندی معلمان و کارگران دست به اعتصاب غذا زده بود، پس از گذشت یک هفته همچنان در سایه‌ی بی‌توجهی مسئولان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد. نزدیکان آقای عبدی در گفتگو با هرانا تایید کردند فشار خون آقای عبدی پس از شروع اعتصاب غذا نوسان دارد و مدام دچار سردرد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسماعیل عبدی معلم و عضو زندانی هیئت‌ مدیره‌ی کانون صنفی معلمان ایران که از روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در اعتراض به نقض گسترده حقوق شهروندی معلمان و کارگران دست به اعتصاب غذا زده بود، همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

منیر عبدی، همسر اسماعیل عبدی درباره آخرین وضعیت آقای عبدی به گزارشگر هرانا گفت: “آقای عبدی هر روز تماس تلفنی دارند. فشار خونشان نوسان دارد و مدام دچار سردرد می‌شوند. بهداری زندان روزهای گذشته قرص فشار خونشان را برایشان عوض کردند که حالش بهتر شود اما… آقای عبدی داروهای بیماری آسم هم مصرف می‌کنند و مشکل ریوی هم دارند”.

پیش از این در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری سازمان عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری جهت رسیدگی به وضعیت اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان شده است.

اسماعیل عبدی چندی پیش با نوشتن نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد که در اعتراض به نقض گسترده حقوق شهروندی معلمان و کارگران از روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ دست به اعتصاب غذا خواهد زد. با این حال در پی وعده‌ی مسئولان دادستانی مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایشان، اعتصاب خود را به مدت یک هفته عقب انداخته بود.

پس از آن در تاریخ ۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری، منیر عبدی، همسر اسماعیل عبدی در گفت‌وگویی کوتاه با گزارشگر هرانا خبر اعتصاب غذای آقای عبدی را تایید کرد و گفت: “آقای عبدی در پی وعده مسئولان دادستانی مبنی بر رسیدگی به خواسته‌های ایشان، اعتصاب خود را یک هفته عقب انداخت ولی با توجه به عدم تحقق وعده‌های مسئولان دادستانی، از روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ دست به اعتصاب غذا زده است”.

اسماعیل عبدی معلم زندانی محبوس در زندان اوین، به تازگی از سوی کنفرانس سالیانه اتحادیه ملی مدیران مدارس و زنان آموزگار بریتانیا (NASUWT) که در بیرمنگام انگلستان برگزار شد، برنده جایزه بین‌المللی همبستگی این اتحادیه در سال ۲۰۱۸ شده است.

آقای عبدی پیش از این نیز در ادیبهشت ماه سال گذشته در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه در ”صدور احکام امنیتی” برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح ”خروج روند پیگیری پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی” دست به اعتصاب غذا زده بود.

لازم به یادآوری است که  آقای عبدی به دنبال تائید حکم ۵ سال حبس در دادگاه تجدیدنظر، نوزدهم آبان ماه ۹۵ بدون اخطار قبلی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

آقای عبدی به دلیل فعالیت‌های صنفی خود در حوزه حقوق معلمان ایران بازداشت و محکوم شده بود.

در بهمن‌ماه ۹۵، سمانه اسدخانی، وکیل اسماعیل عبدی، از رد درخواست اعاده دادرسی موکل خود خبر داده بود.

خانم اسدخانی گفته بود: “برای حکم ۵ سال حبس صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر درخواست اعاده دادرسی داده بودیم که این درخواست در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور در قم رد شد”.

این وکیل دادگستری افزود: “برای رد درخواست دلیل خاصی نیاورده‌اند و تنها بیان شده که رأی اولیه مطابق قانون صادر شده و اعاده دادرسی مردود است”.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.