ایران؛ «خط پایان» فتنه‌انگیزی در منطقه!

پنجشنبه, 13ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

BabakDad10

بالاخره همه یک روز «سر عقل» می‌آیند؛ بعضی با پای خود و برخی با سیلی روزگار! عده‌ای به موقع، بعضی هم وقتی که خیلی دیر شده… کیم جونگ اون نگذاشت «خیلی دیر» شود!
?تا ۶ ماه پیش، تصوّرش هم ناممکن بود؛ اما حالا اتفاق افتاده! رهبر کُره شمالی بعد از ۶ دهه تخاصم و دشمنی با کُره جنوبی، درست در یک قدمی یک جنگ اتمی تمام‌عیار، سر عقل آمد و «تصمیم درست» را گرفت.
رهبران دو کُره، روی نوار مرزی دیداری دوستانه و تاریخی داشتند و گام بزرگی برای صلح برداشتند. رهبر کُره شمالی می‌گوید داوطلبانه پایگاههای اتمی خود را تعطیل می‌کند و به زودی با دونالد ترامپ دیداری مستقیم خواهد داشت. دیداری فوق‌العاده بااهمیت که ترامپ قصد
دارد از خلال آن، چنانچه خودش می‌گوید به یک «توافق بی‌نقص نسبت به برجام با ایران» برسد.
آقای اون صریحاً گفته دیگر از ماجراجویی اتمی دست بر می‌دارد و می‌خواهد به سمت «گشایش اقتصادی» تغییر مسیر بدهد. با این حال، آمریکای ترامپ تا رسیدن به توافقی مطمئن، تحریم‌های فلج کننده‌اش علیه کُره شمالی را نگه می‌دارد تا خلع سلاح اتمی کُره عملی شود.
?مایک پمپئو وزیر خارجه جدید آمریکا که چندی قبل به شکل پنهانی و در کسوت «رئیس سازمان سیا» دیداری محرمانه با رهبر کُره شمالی داشته، از آقای اون نقل کرده که عزم کُره شمالی برای مذاکره با آمریکا، ربطی به سرنوشت برجام ایران نخواهد داشت! کیم جونگ اون به آمریکا اطمینان داده که در هر صورت از برنامه اتمی خود دست می‌کشد!
?اکنون زنگ خطری جدی برای حکومت ایران به صدا درآمده که فقط دامن «دولت روحانی» را نمی‌گیرد؛ بلکه متمرکز بر «کل حکومت» و بازوی نظامی آن یعنی سپاه پاسداران است! حالا دیگر آمریکای ترامپ «تنها» نیست. اروپایی‌ها هم از دخالت ایران در امور منطقه‌ای به ستوه آمده‌اند. و دخالت سیاسی و نظامی سپاه در کشورهای خاورمیانه را مشکلی جدی می‌دانند.
?دنیا می‌بیند فتنه‌انگیزی و تحریکات ایران در خاورمیانه محدود نمانده و دامنه فتنه‌انگیزی ایران حتی تا حمایت از جبهه پولیساریو در «مراکش» هم رسیده و هر روز مشکلات فرامنطقه‌ای جدیدی می‌سازد!
رفتارهای ایران باعث اتحاد و نزدیکی بی‌سابقه‌ای بین «عربستان و اسرائیل» شده و کشورهای جهان از آمریکا تا مراکش را برعلیه حاکمان ایران متحد کرده است!
چیزی شبیه همان اجماع و «هم‌نظری بین‌المللی» که ۶ ماه پیش درباره کُره شمالی به وجود آمد و بالاخره ثمر داد و زمینه‌ساز «سر عقل آمدن» رهبر آن کشور شد، امروز به شکل بسیار منسجم‌تری بر علیه «حکومت ایران» ایجاد شده است!
?در شرایط جدید، نه روسیه حاضر است منافع ملی خود را برای حکومت ایران هزینه کند، و نه چین این هزینه را خواهد پرداخت! از طرفی با گزارش‌هایی که از اختلاف نظر بین خط مشی ایران و روسیه در «سوریه» به گوش می‌رسد، از همین حالا هم می‌توان نشانه‌های «سردی رابطه مسکو و تهران» را حس کرد. گرچه حکومت ایران با دادن امتیازات بیشتر به روسیه، ممکن است به «حمایت‌های مقطعی دولت پوتین» دلخوش باشد. اما این رابطه‌ی معیوب، چندان «پایدار» نخواهد ماند.
?خواسته‌های جهانیان از حکومت ایران روشن است: “داخل چهار دیواری مرزهای خودت بمان و دیگران را تهدید نکن! به بهانه‌ی دفاع، موشک‌های دوربردی که قابلیت اتمی دارند و تا اسرائیل هم می‌رسند نساز! و از مداخله در امور دیگران دست بردار!”
مدتهاست که اکثریت ملت خودمان هم با «سوءظن» به فعالیتهای سپاه در عراق و سوریه و یمن می‌نگرند. آنها می‌پرسند اگر نیّت حکومت و سپاه از حضور در سوریه، «دفاع از حرم اهلبیت و مبارزه با داعش» است، چرا سپاه به حضور داعش در افغانستان توجهی ندارد؟ چرا به «همسایه شرقی ایران» نیروی نظامی و مدافع حرم نمی‌فرستد؟ افغانستان هم «قدمگاه امام علی» دارد! چرا «مدافعان حرم» به افغانستان نمی‌روند؟ مردم دانسته‌اند منظور سرداران سپاه از دفاع از حرم، پیشروی قدم به قدم به سمت خاک اسرائیل و جنگی خانمان‌سوز در آینده باشد!
مردم می‌پرسند چرا «مسیر پیشروی سپاه» فقط به سمت مرزهای اسرائیل است؟ و چرا به حضور گسترده نیروهای داعش در همسایگی خاک خودمان در افغانستان هیچ اهمیتی نمی‌دهند؟
?نشانه‌هایی هست که عده‌ای از سران حکومت با «ایجاد نارضایتی عمومی» بنا دارند مقدمات یک کودتای آسان را فراهم کنند، تا مثلاً با تشکیل یک «دولت نظامی» به جهانیان چنگ و دندان نشان بدهند! مسیری که کُره شمالی در انتهای آن ایستاده است…
?حقیقت این است که «حکومت فرسوده ایران» بسیار تنهاست و تنهاتر از این هم خواهد شد. کُره شمالی به رغم حمایت چین عاقبت به زانو درآمد، وضع ایران که ناگفته مشخص است!
آیا سران متوّهم ایران، قبل از فروپاشی یا سقوطی مثل صدام، «به موقع» سر عقل می‌آیند؟ من شک دارم!
بابک‌داد ۹۷/۲/۱۲
?تلگرام:
?تماس:
?اینستاگرام:
از: گویا

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.