محرومیت علیرضا توکلی از دریافت خدمات درمانی در زندان

یکشنبه, 16ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

علیرضا توکلی، فعال تلگرامی محبوس در زندان اوین که اکنون بیش از ۲ سال است تحمل حبس می‌کند، با وجود بیماری‌های نظیر درد مفاصل و مشکلات دستگاه گوارشی از خدمات درمانی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا توکلی، فعال تلگرامی که بیش از دو سال است در زندان اوین تحمل حبس می‌کند، با وجود وضعیت نامناسب سلامتی از خدمات پزشکی محروم است.

این زندانی به بیماری‌هایی نظیر درد مفاصل و درد در ناحیه روده دچار است.
با وجود تجویز دارو توسط پزشک بهداری زندان، هیچ تغییری در شرایط او صورت نگرفته است زیرا که برخی از داروهای مورد نیاز آقای توکلی خارجی بوده و باید از خارج از زندان تهیه شود.
تامین داروهای پیشرفته از جمله اقداماتی که زندان بدون ارائه راهکار صرفا از خود سلب مسئولیت می کند و نهایتا زندانی بدون بهرمندی از درمان می ماند.

لازم به یادآوری است، علیرضا توکلی، محمد مهاجر و محمد مهدی زمان صالح، سه تن از فعالان تلگرامی هستند که در سال ۹۵ بازداشت و هر کدام به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند. حکم زندان این افراد پس از اعتراض در دادگاه تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تجمیع یافته و اتهام توهین به مقدسات به عنوان اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شده و حکم هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافته است.
هرانا پیشتر گزارش کرده بود، روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ از اعزام محمد مهاجر، دیگر فعال تلگرامی و هم پرونده علیرضا توکلی به مرکز درمانی جلوگیری شد. این در حالی است که وی نامه موافقت دادستانی و دادیار ناظر بر زندان را داشته و هزینه‌های درمان نیز به عهده خودش بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.