وزارت کشور طرح تقسیمات کشوری در کازرون را متوقف کرد

جمعه, 28ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

وزارت کشور ایران پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرح تقسیمات کشوری در کازرون “تا تامین خواسته‌های کارشناسی و منطقی مردم منطقه در دفتر تقسیمات کشوری متوقف شده است.”

وزارت کشور ایران در نخستین واکنش خود به درگیری‌های شامگاه پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با تقاضای صاحب‌نظران منطقه و به‌ منظور بررسی دقیق و لحاظ پیشنهادات مردمی و رفع کاستی‌های موجود، طرح پیشنهادی تا تأمین خواسته‌هاى کارشناسى و منطقى مردم منطقه، در دفتر تقسیمات کشورى متوقف شده است.”

وزارت کشور ریشه اعتراضات اخیر در کازرون به عواملی غیر از تقسیمات کشوری نسبت داده شده که باید “مورد شناسایی دقیق” قرار گیرند. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «با عناصرى که با اهداف دیگرى سعى در برهم زدن نظم و امنیت عمومى داشته‌اند برخورد قاطع قانونى انجام خواهد شد.»

آمار رسمی‌ای که در رسانه‌های جمهوری اسلامی منتشر شده، حاکی از کشته شدن یک نفر در اعتراضات اخیر کازرون است. اما یکی از کاربران دویچه ‌وله ظهر پنج‌شنبه (۱۷ مه/۲۷ اردیبهشت) از ۷ کشته در درگیری‌های کازرون خبر داده است.

درگیری و تجمع در کازرون در اعتراض به طرح تقسیمات کشوری شروع شد. طرحی که قرار است دو بخش “قائمیه” و “کوهمره نودان” را از این شهر جدا کند و به تشکیل شهرستان جداگانه‌ای به نام “کوه چنار” بیانجامد.

این طرح پیش‌تر در دفتر تقسیمات کشوری در وزارت کشور تصویب شده و اکنون در دستور کار هیات دولت قرار دارد. بخش بزرگی از شعارها و اعتراضات مردم کازرون متوجه حسین رضازاده، نماینده شهر در مجلس است که این طرح را پیگیری کرده است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.