زینب طاهری، وکیل و حقوقدان به دادگاه احضار شد

پنجشنبه, 3ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

 زینب طاهری، وکیل دادگستری با اتهام “تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب” به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زینب طاهری، وکیل دادگستری امروز پنج‌شنبه ۳ خردادماه با اتهام “تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب” به شعبه دو دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

خانم طاهری، وکیل محمد ثلاث طی روزهای گذشته ویدیویی در رابطه با بی‌گناهی موکل خود در فضای مجازی منتشر کرده بود. وی همچنین در چند وقت اخیر از فیلتر شدن تلگرام انتقاد کرده که گفته می‌شود این موارد مبنای احضار این وکیل به دادگاه است.

زینب طاهری ساعاتی پیش با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود از احضارش به دادگاه خبر داد و گفته است:

“پیگیری مجدانه حقوق ملت بزرگ ایران در خصوص آزادی‌های مشروع و از جمله دسترسی به فضای مجازی و پیام‌رسان‌ تلگرام، همچنین دفاع محکم از درویش محمد ثلاث و رساندن صدای بیگناهی موکل‌ام به جهانیان و انتشار مطالب نقدگونه، مستند و دارای منابع معتبر، صریح، مسئولانه و منصفانه و بدون در نظر گرفتن حدود پوشالی که برخی برای خود ساخته‌اند، انگار به مزاج عده‌ای خوش نیامده و تفسیرهای شخصی، من درآوری ایشان از قانون تمامی ندارد.

قانون، وجدان و انسانیت برای من فصل الخطاب است. اگر توان و امیدی به رسیدگی صالح و عادلانه در خصوص تلگرام در دستگاه قضایی داشتم به آیت‌الله خامنه‌ای نامه نمی‌نوشتم. سال‌ها قبل وقتی برای پای نهادن در این راه تصمیم گرفتم، خودم را برای چنین برخوردهایی آماده کرده بودم و وکالت جنجالی‌ترین و مهم‌ترین پرونده‌های قضایی کشور و مردم بی پناهی که از جور و ستم راهی به جایی ندارند و مستاصل از پیدا کردن هر نقطه امیدی هستند، کارنامه واضح و روشنی را برایم باقی گذاشته است. کارنامه‌ای که گویای این است که من از حق، حتی یک قدم کوتاه نخواهم آمد و محکم در مقابل ظلم خواهم ایستاد.

جالب است که برای اخذ انتقام، مرا به جرم تشویش اذهان عمومی! و نشر اکاذیب به همان شعبه دو دادسرای فرهنگ و رسانه‌ای احضار می‌کنند که دستور فیلترینگ را صادر کرد! چقدر عادلانه…! به نظر شما اگر یک حقوقدان و وکیل بخواهد در چنین شرایطی از خود حتی به بهترین نحو ممکن دفاع کند، نتیجه چه خواهد بود؟”.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.