پرونده عبدالفتاح سلطانی روی میز دادستان تهران

جمعه, 18ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

سعید دهقان وکیل عبدالفتاح سلطانی خبر داد که پرونده موکلش با دو محور آزادی مشروط و اعطای مرخصی در ایام ماه رمضان، جهت تصمیم‌گیری در اختیار جعفری دولت آبادی دادستان تهران می باشد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، سعید دهقان با اشاره به نتیجه پیگیری‌های تازه‌اش از طریق کانون وکلا در دفتر هیأت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری تهران گفت: “سرانجام با نظر مثبت این هیأت و متعاقباً ارجاع نامه از سوی رییس دادگستری استان تهران به دادستان تهران، اکنون باید منتظر تصمیم آقای جعفری دولت آبادی باشیم”.

وی با اظهار بی اطلاعی از نتیجه پیگیری‌ها در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: “با توجه به این‌که آقای سلطانی بیش از ٧ سال از محکومیت حبس ١٠ ساله خود را گذرانده، مدتهاست که مشمول آزادی مشروط است، اما با وجود نظر مساعد زندان و وجود کلیه شرایط قانونی حاکم بر ماده ۵٨ قانون مجازات اسلامی، این تصمیم هر بار به دلایلی به تعویق می افتد و من نگران اعتصاب غذای مجدد موکلم هستم”.

آقای سلطانی که هفتمین سالگرد از حبس خود را در زندان اوین پشت سر می گذارد، به بیماری های مختلف از جمله «بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشار خون» مبتلا شده است. از سوی دیگر، با درخواست آزادی مشروط وی مخالفت شده و علیرغم گذشت چندین سال، هنوز به درخواست اعاده دادرسی او نیز توجهی نشده است.

عبدالفتاح سلطانی از وکلای مدافع حقوق بشر ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و به دلیل پذیرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۸ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۳سال حبس تقلیل یافت سپس با اعمال قانون تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴ حکم ۱۳ سال حبس تعزیری وی به ۱۰ سال کاهش یافت. همچنین محرومیت وی از وکالت نیز به دو سال کاهش یافته است.

وی در طی دوران حبس به دلیل شرایط نامناسب زندان، سوء تغذیه و عدم دسترسی به آب شرب مناسب دچار شکستگی دندان و کم خونی، فشارهای عصبی و بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشار خون شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.