در آستانه عید فطر؛ بازداشت تعدادی از شهروندان اهل سنت عرب در سوسنگرد

چهارشنبه, 23ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

شماری از شهروندان عرب ساکن روستاهای حاشیه شهر سوسنگرد در تاریخ ۱۵ خردادماه توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. گفته می‌شود تمامی بازداشت شدگان از شهروندان اهل سنت هستند. احتمال اینکه این بازداشت ها همزمان با فرارسیدن عید فطر و قصد برگزاری اعتراضاتی در این روز باشد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ شماری از شهروندان عرب ساکن روستاهای حاشیه شهر سوسنگرد توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

از علت بازداشت دسته جمعی این شهروندان تاکنون اطلاعی در دست نیست، اما بنا بر برخی گزارشات کلیه بازداشت شدگان از شهروندان اهل سنت هستند.

یک منبع مطلع اسامی تعدادی از این بازداشت شدگان را در اختیار هرانا قرار داد که در ادامه می‌آید:
۱- عزیز عفراوى، فرزند عباس

۲- حمدان عفراوى، فرزند عباس

۳- رضا عفراوى، فرزند عباس

۴- على عفراوى، فرزند حمد

۵- محمد عفراوى، فرزند امیر

۶- مهدى عفراوى، فرزند عبدالواحد

۷- مهدى حرباوى

لازم به اشاره است نیروهای امنیتی هر سال همزمان با فرارسیدن اعیاد مسلمین از جمله عید فطر و عید قربان در مناطقی که جمعیت پیروان اهل سنت در آنجا زیاد است دست به اعمال محدودیت و بعضا بازداشت می زنند.

بطور خاص این برخوردها در مناطق عرب نشین ایران روی می دهد، هرانا پیش تر گزارشات متعددی از برخورد با شهروندان عرب در آستانه عیدفطر سالهای گذشته منتشر کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.