دادگاه تجدیدنظر جمعی از فعالان مدنی برگزار شد

پنجشنبه, 24ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

امروز چهارشنبه دادگاه تجدیدنظر تعدادی از فعالان مدنی که پیشتر در اسفندماه ۱۳۹۴ طی یک دادنامه هر کدام به ۹۱ روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، دادگاه تجدیدنظر تعدادی از فعالان مدنی که پیشتر در اسفندماه ۱۳۹۴ طی یک دادنامه هر کدام به ۹۱ روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند، برگزار شد.

اسامی افرادی که در این دادگاه حاضر شدند عبارت است از:

۱. هاشم زینالی (پدر سعید زینالی دانشجویی که در جریان اعتراضات دانشجویی پس از حمله به کوی دانشگاه در تیرماه ۱۳۷۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل بازداشت شد و تاکنون خبری از وی به دست نیامده است.)

۲. احسان خیبر

۳. علی بابایی

۴. اسماعیل حسینی کوه کمره ای

۵. ارشیا رحمتی

۶. سیمین عیوض زاده

۷. زهرا مدرس زاده

۸. سیده خدیجه (لیلا) میر غفاری

در آبان‌ماه ۱۳۹۴ هجده تن از فعالان مدنی به نام‌های “رضا مکعیان (ملک)، هاشم زینالی، سیمین عیوض زاده، احسان خیبر، عبدالعظیم عروجی، محسن حاصلی، محسن شجاع، خدیجه (لیلا) میرغفاری، اعظم نجفی، پروین سلیمانی، شرمین یمنی، سارا ساعی، ارشیا رحمتی، مسعود حمیدی، علی بابایی، اسماعیل حسینی، فریده طوسی و زهرا مدرس زاده” در یک تجمع مسالمت آمیز مقابل زندان اوین به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت شدند و در اسفندماه ۱۳۹۴ طی یک دادنامه هر کدام به ۹۱ روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند.

دادگاه این افراد پیش‌تر در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو تهران به ریاست قاضی فرشید دهقانی برگزار شده بود.

اغلب این فعالین مدنی روز سی‌ام آبان ماه بازداشت شدند، زنان بازداشت شده به زندان قرچک و مردان به زندان اوین منتقل شده بودند و پس از مدتی به قید کفالت یا وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.