امام جمعه ایرانشهر؛ ۴۱ مورد تجاوز در چند وقت اخیر در این شهر رخ داده است

یکشنبه, 27ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

در حالی که دادستان ایرانشهر از دستگیری عامل ربایش دختران در این منطقه خبر داد، مولوی محمد طیب، امام جمعه ایرانشهر در سخنرانی عید فطر این شهر پرده از جزییات این موضوع برداشت. او با اشاره به تجاوز به یک دختر جوان که به تازگی اتفاق افتاده است، به وقوع ۴۱ مورد تجاوز در چند وقت اخیر اشاره کرد. وی اعلام کرد که با وجود اینکه این افراد شناسایی و یکی از آنها بازداشت شده است، کماکان اقدام موثری از سوی مسئولان در جهت برخورد با این افراد صورت نگرفته و مردم توقع دارند با جدیت با این افراد برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مولوی محمد طیب، امام جمعه ایرانشهر در سخنرانی عید فطر با اشاره به تجاوز به یک دختر جوان که به تازگی اتفاق افتاده است، از وقوع ۴۱ مورد تجاوز در چند وقت اخیر خبر داد.

وی در این رابطه گفت: “یکی این این تجاوزها توسط چند پسر جوان شکل گرفته است و تاکنون یکی از آنان نیز بازداشت شده است.  دختر جوانی که در ماه رمضان از سر کار برگشته را چند جوان در کوچه‌ای به زور سوار خودرو کرده‌اند. همسایه‌ها هم که متوجه شده بودند نتوانستند کاری کنند و ماشین رفته بود. از ظهر تا غروب این دختر جوان دست این چند نفر بود و پس از آن او را جلوی منزل پدری‌اش پیاده کرده‌اند.

پدر این دختر زار زار گریه می‌کرد و می‌گفت کاش زمین دهان باز می‌کرد و در آن می‌رفتیم و این اتفاق برای ما نمی‌افتاد. تا دیشب یکی از کسانی که به این دختر تجاوز کرده بازداشت شده و باقی افراد نیز شناسایی شده‌اند. فرد دستگیر شده اعتراف کرده که همراه با چند نفر دیگر به ۴۱ دختر تجاوز کرده‌اند. با این حال و با وجود اینکه افراد دیگری نیز در این رابطه شناسایی شده‌اند اما کماکان از سوی مسئولان برخوردی در این زمینه صورت نگرفته و مردم توقع دارند با جدیت با این افراد برخورد شود. متاسفانه تاکنون تنها سه نفر در این رابطه شکایت کرده‌اند و خیلی از خانواده‌ها از ترس آبرو هنوز شکایت نکرده‌اند”.

لازم به ذکر است که تاکنون از هویت این افراد و جزئیات تجاوزهای صورت نگرفته اطلاع دقیقی در دست نیست.

لازم به ذکر است که طی ماه‌های اخیر مسئله‌ی تجاوز در ایران سیر صعودی داشته است. در آخرین مورد هرانا گزارش کرده بود، سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان که اکنون ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد و پیش‌تر نیز دارای سوابقی از جمله تجاوز و آزار جنسی بوده است، به تازگی از سوی تعداد دیگری از دختران به تجاوز، آزار جنسی و سواستفاده از موقعیت خود متهم شده است.

نمایشگر ویدیو

۰۰:۰۰
۰۳:۳۵

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.