خطر جدی، جان ایرج محمدی زندانی سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی زاهدان را تهدید می کند

جمعه, 18ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

iraj-mohamadiبنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روزگذشته زندانی سیاسی ایرج محمدی پس از یک دوره طولانی بیماری و عدم درمان، دچار خونریزی داخلی گردید و وضعیت جسمی اش بحدی وخیم گردید که ناچار شدند وی را در بهداری زندان بستری کنند.

روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ایرج محمدی زندانی سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی زاهدان پس از چند ماه بیماری و عدم درمان و رها کردن وی به حال خودش علاوه بر بیماریهای قبلی دچار خونریزی داخلی گردید و وضعیت جسمی اش به حدی حاد گردید که پاسداربندها او را به بهداری زندان منتقل کردند. یکی از پزشکان بهداری زندان بلافاصله به رئیس بهداری و رئیس زندان اعلام کرد که بیماری وی حاد و خطرناک است و قادر به درمان وی در بهداری زندان نیست و می بایست بلافاصله در یکی از بیمارستانهای خارج از زندان بستری و تحت درمان قرار گیرد.

اما قاضی ناظر بر زندان و رئیس زندان به این بهانه که دادستان نظامی ارومیه فردی به نام نوروزی با هر گونه درمان وی در خارج از زندان مخالت می کند نمی توانند به او اجازه دهند که در بیمارستانهای خارج از زندان بستری و درمان شود.

وضعیت جسمی زندانی سیاسی ایرج محمدی بسیار حاد می باشد. وزن او تا حد زیادی کاهش یافته است.دچار ضعف شدید، لرزش دست،کاهش شدید زمان خواب و سرگیجه می باشد. او همچنین از بیماریهای حاد کلیوی و عصبی در اثر شکنجه های طاقت فرسا در بازداشتگاه اطلاعات سپاه رنج می برد.

از طرفی دیگر در روزهای اخیر پدر و خواهران زندانی سیاسی ایرج محمدی به دادستانی نظامی ارومیه مراجعه کرده و خواستار صحبت با نوروزی دادستان نظامی ارومیه شدند تا موافقت وی را برای انتقال عزیزشان به بیمارستان جلب نمایند. اما این فرد از ملاقات با آنها خوداری کرد و به مامورین دستور داد تا با برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی آنها را از دادستانی بیرون نمایند. این جنایتکار علیه بشریت دشمنی شخصی با این زندانی سیاسی دارد.

پس از افشای نام دو تن از شکنجه گران اطلاعات سپاه پاسداران در بازداشتگاه مخفی ۸۱ رمضان به نام های جهانگیر نعمتی ازعناصر اطلاعاتی استان آذربایجان و شکنجه گر رضا حسن زاده ، آنها دستور قتل تدریجی وی را به نوروزی دادستان نظامی ارمیه داده اند.نوروزی دستورات این دو شکنجه گر ضد بشر را به اجرا در می آورد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطر جدی که جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند و انتقام گیری شکنجه گران فوق و نوروزی دادستان نظامی ارومیه به منظور قتل این زندانی سیاسی هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع بین المللی قضایی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ اسفند ۹۱ برابر با ۷ مارس ۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.