تاکید ترامپ و می بر مهار ایران

جمعه, 22ام تیر, 1397
اندازه قلم متن


دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، در کنفرانس خبری مشترک بر ضرورت مهار ایران تاکید کردند.

آقای ترامپ درباره گفتگوهایش با خانم می به خبرنگاران گفت: “هر دو توافق کردیم که ایران نباید هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.”

خانم می هم گفت: “در زمینه مواجهه با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه، که امروز به آن پرداختیم، ما می‌توانیم کارهای بیشتری برای عقب راندن ایران در یمن انجام دهیم و رنج انسانی را پایین بیاوریم.”

سفر آقای ترامپ به بریتانیا با اعتراضات گسترده همراه بوده و هزاران نفر در خیابان‌های لندن علیه او و سیاست‌هایش تظاهرات کردند و در حمایت از صلح، حقوق زنان، مهاجران و ضرورت حمایت از محیط زیست، و همچنین در محکومیت نژادپرستی، زن‌ستیزی و تعصب شعارهایی دادند.

کنفرانس خبری رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر بریتانیا، تحت الشعاع مصاحبه انتقادی آقای ترامپ درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار گرفت.

پیشترروزنامه دست راستی سان، مصاحبه‌ای از آقای ترامپ منتشر کرد که او در آن هشدار می‌داد خانم می با عقب‌نشینی در زمینه برگزیت، توافق تجاری با آمریکا را هم به خطر انداخته است.

آقای ترامپ در کنفرانس خبری با تاکید بر رابطه ویژه آمریکا و بریتانیا، در پاسخ به بی‌بی‌سی درباره انتقادهایش از خانم می گفت: “انتقاد نکردم. خیلی به خانم می احترام می‌گذارم. خوشبختانه ما مصاحبه‌ها را ضبط می کنیم. اسم چنین چیزی اخبار جعلی است.”

کمی پس از آن روزنامه سان گفت همچنان نقل قول‌هایی را که در مصاحبه استفاده کرده درست می‌داند.
آقای ترامپ برخلاف آنچه در مصاحبه با سان منتشر شد، در کنفرانس خبری با خانم می توافق تجاری با بریتانیا را ممکن دانست و درباره برگزیت هم گفت: “من نمی‌دانم که بریتانیا چه کار می‌خواهد بکند، اما هر کاری که بکنند من قبولش دارم.”

خانم می هم گفت با برنامه‌ای که برای برگزیت دارد، بریتانیا برای توافق تجاری با آمریکا، و یا کشورهای دیگر، به هیچ مشکلی برنمی‌خورد.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.