گزارشی از بازداشت و آخرین وضعیت شهروند پیرانشهری بازداشت شده

سه شنبه, 9ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – رحمان پرتایشی از اهالی شهرستان پیرانشهر که در فروردین ماه سال جاری به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» در اطراف شهر پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت ۳ ماه از انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان ارومیه منتقل شده بود، مجددا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه انتقال یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز ۱۸ فروردین سال جاری، رحمان پرتایشی شهروند ۵۰ ساله اهل پیرانشهر که در اطراف این شهرستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود ۳ ماه بازداشت و بازجویی در سلول انفرادی اداره اطلاعات سپاه در تاریخ ۱۰ تیرماه به زندان ارومیه منتقل شده بود روز جاری مجددا به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده است.

یک منبع نزدیک به رحمان پرتایشی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “آقای پرتایشی که در حین آموزش رانندگی به دخترش در اطراف پیرانشهر بازداشت شده است نزدیک به ۳ ماه در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» تحت بازجویی بوده و در تاریخ ۱۰ تیر ماه به زندان ارومیه منتقل شد ولی صبح امروز مجددا به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده است.”

بر اساس گزارش سالیانه منتشر شده مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در طول سال ۱۳۹۶، ۶۸۸۳ شهروند در ایران به علل عقیدتی یا سیاسی بازداشت شدند. فارغ از بازداشت‌های فله‌ای، از این میان ۱۲۸۱ شهروند در ایران به‌صورت انفرادی به دلایل عقیدتی، سیاسی یا امنیتی بازداشت شدند.

از جمله مهم‌ترین موارد بازداشت می‌توان به ۶۶ مورد از بازداشت فعالین رسانه‌ای، ۱۴ مورد از بازداشت فعالین محیط‌ زیست، ۲۲۲ مورد از بازداشت اقلیت‌های مذهبی (به غیر از موضوع گلستان هفتم)، ۱۱۴ مورد از بازداشت زنان معترض و فعالین حقوق زنان، ۶۰ مورد از بازداشت کارگران و فعالین کارگری اشاره داشت.

پیرانشهر، یکی از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی در ایران است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.