پیام سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور به همایش همبستگی جمهوری‌خواهان ایران در روزهای ۴ و ۵ اوت در مونترال – کانادا

پنجشنبه, 18ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

دوستان گرامی،
در اثر ۴۰ سال سیاست های بیخردانه جمهوری اسلامی، ایران به ویرانه ای تبدیل شده و تهدیدات خارجی، جنگ داخلی و فروپاشی اجتماعی ما را تهدید میکند. برون رفت از این موقعیت امری حیاتی شده و مبارزات مدنی مردم برای آزادی و رهایی از این وضعیت که بدون تردید حاصل استبداد است اوج جدیدی گرفته است.

در این شرائط ایران بیش از پیش نیازمند فعالیت سیاسی متشکل و مسئولانه و بهره گرفتن از خرد جمعی برای یافتن راهکارهای مناسب بمنظور خروج از وضعیت کنونی و سر و سامان دادن به وضعیت کشور است. بطور حتم همایش شما چه در مشورت و چه در تصمیم گیری در شرائط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علاوه بر تلاش روزمره برای رهائی کشور از چنگال استبداد، آزادیخواهان دمکرات ایران با پوپولیست ها، نیروهای وابسته به بیگانه و یا طرفداران استبدادی دیگر نیز درگیرند تا جنبش همچنان در مسیر درست یعنی حفظ استقلال، تحقق آزادیها و دموکراسی باقی بماند.

در این شرائط حساس کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند یک جایگزین آزادیخواه، دموکرات و معتدل و مورد اعتماد برای استبداد حاکم است. جایگزینی که دستاوردهای بیش از صد سال مبارزات مردم ایران برای کسب آزادی و دموکراسی را زنده و از آن حراست کرده، حقوق و آزادی های تمامی آحاد ملت را رعایت و تضمین نماید.

همکاری و اتحاد نیروهای مستقل، آزادیخواه، دموکرات و خواهان اداره کشور به شکل جمهوری میتواند علیرغم برخی اختلاف سلیقه ها که طبیعی است، نقش مهمی در ارائه و تقویت این جایگزین و پایدار نمودن آن ایفا نماید. هنوز هستند نیروهایی در درون ایران که خود را پشت همین شعارها پنهان میکنند ولی آنها تا کنون هرگاه مجبور به انتخاب میان مردم و حکومت شده اند، جمهوری اسلامی را انتخاب کرده اند.

در این میان باید توجه داشت که شناساندن اصول فکری و اهداف اتحاد دموکراتهای ایران به مردم کشور و جلب اعتماد ایشان، بویژه در شرائط خفقان و سرکوب حاکم بر کشور کار آسانی نیست. تجربه نشان میدهد که با بهره گرفتن از نمادهای تاریخی شناخته شده برای عموم بمراتب آسان تر میشود. در تاریخ ایران نمادی که معرف مبارزه برای استقلال، آزادی و دموکراسی باشد بدون تردید مصدق است. زیرا در دو سال و چهار ماه زمامداری او بود که مردم ایران طعم آزادی و دموکراسی و پیروزیهای مکرر ملی را چشیدند.

با توجه به نکات فوق الگو نمودن دوران زمامداری مصدق، نماد مبارزه امروزی مبارزه برای استقلال، آزادی، دموکراسی، جدایی دین از حکومت و حفظ تمامیت ارضی میتواند در شناساندن اهداف و اصول اتحاد دموکراتهای ایران به جامعه ایرانی کمک موثری باشد.

برای همایش شما آرزوی موفقیت و پیروزی کامل داریم.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۹ مردا ۱۳۹۷ برابر ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.