“رضا اوتادی، در کرج، با سلاح جنگی کشته شده است”

پنجشنبه, 18ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

رییس پلیس آگاهی ناجا، در خصوص پرونده رضا اوتادی، شهروندی که در ناآرامی‌های اخیر در کرج کشته شد، می‌گوید: در حال حاضر رسیدگی به پرونده فردی که در جریان ناآرامی‌های کرج جان باخت، در مجموعه پلیس آگاهی استان البرز در حال انجام است.

محمدرضا مقیمی، رییس پلیس آگاهی ناجا، به خبرگزاری تسنیم گفت: “کارآگاهان پلیس آگاهی در حال انجام تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده هستند و البته به یک سری اطلاعات نیز دست یافته‌ایم”.

این مقام ارشد پلیس آگاهی تاکید کرد: “تا زمانی که این پرونده تعیین تکلیف نشود قادر به رسانه‌ای کردن جزئیات آن نیستیم”.

با این وجود، محمدرضا مقیمی گفت: آزمایشات اسلحه‌شناسی در این پرونده تکمیل شده است و با توجه به نتایج به دست‌آمده از این آزمایشات به جدیت می‌توانم بگویم که سلاح استفاده شده در قتل این شهروند، جزو سلاح‌هایی نبوده که نیروی انتظامی از آنها استفاده می‌کند.

رییس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: بر أساس شواهد موجود سلاح به کار رفته در این ماجرا جزو سلاح‌های جنگی بوده است.

رضا اوتادی، شهروند ۲۶ ساله، در ناآرامی‌های مرداد ماه ۱۳۹۷، در گوهردشت کرج به ضرب گلوله جان باخت.

نهادهای نزدیک به حاکمیت دلیل مرگ رضا اوتادی را شلیک تیر از سوی تجمع‌کنندگان عنوان کردند. اما کاربران شبکه‌های اجتماعی از کشته شدن این جوان توسط ماموران ضدشورش در اعتراض‌های گوهردشت خبر می‌دهند.

برخی از منابع حقوق‌بشری هم از قول نزدیکان رضا اوتادی گزارش دادند که او به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به قتل رسیده است.

پیش از این، دادستان کرج، اعلام کرده بود که تیراندازی از میان جمعیت معترض منجر به اصابت گلوله به یک شهروند شده که به مرگ وی انجامیده است.

نادر افشاری در بازداشت وزارت اطلاعات

برخی گزارش‌های منابع داخلی ایران حاکی از آن است که نادر افشاری، فعال مدنی که در کرج ناپدید شده بود، در بازداشت وزارت ‌اطلاعات جمهوری اسلامی ایران است.

مادر نادر افشاری، روز سه‌شنبه  ۱۶ مرداد، به برخی از پایگاه‌های خبری گفته بود: پس از سه روز جستجو از سوی وزارت اطلاعات به وی خبر داده‌اند که فرزند وی، در خانه امن متعلق به وزارت اطلاعات در بازداشت است.

نادر افشاری، فعال مدنی، در بهمن سال گذشته ۱۳۹۶، به اتهام تبلیغ علیه نظام توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از مدتی به قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.