عدم رسیدگی پزشکی به یک زندانی در زندان مرکزی سنندج

چهارشنبه, 24ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – غلامرضا (شورش) مروتی زندانی محبوس در زندان سنندج با وجود جراحت و مشکل جدی در تاندون پا پس از گذشت ۱۵ روز کماکان از خدمات و رسیدگی درمانی محروم مانده است. این زندانی پیشتر طی حادثه ای در زندان سقز از ناحیه پا دچار مشکل جدی شده و بدون رسیدگی پزشکی از بند سلامت این زندان به سلول انفرادی و پس از ۱۱ روز در روز شنبه بیستم مردادماه به زندان سنندج منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، غلامرضا (شورش) مروتی پیشتر در زندان سقز محبوس بود و به اتهام قتل حین سرقت مسلحانه به اعدام و شلاق محکوم شده، از ۹ سال قبل در زندان بسر می‌برد و با وجود اینکه در تاریخ هشتم مردادماه حین ورزش از ناحیه تاندون پا دچار مشکل جدی شده بود بدون رسیدگی پزشکی به سلول انفرادی و پس از ۱۱ روز در تاریخ ۲۰ مرداد ماه به زندان سنندج منتقل شده است.

علیرغم گذشت زمان و نیازهای پزشکی، او در این زندان نیز کماکان از خدمات پزشکی و رسیدگی درمانی محروم مانده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای مروتی که پیش‌تر در زندان سقز محبوس بوده در روز ۸ مرداد ماه در حین ورزش از ناحیه تاندون پا دچار مشکل جدی شده بود. یک روز پس از حادثه به بهانه نخلفات درون زندان، وی را به سلول انفرادی منتقل کرده و پس از ۱۱ روز در تاریخ ۲۰ مرداد سال جاری بدون رسیدگی پزشکی به زندان سنندج منتقل کرده‌اند. در این زندان نیز به وضعیت بد پای ایشان رسیدگی نمی‌کنند.”

لازم به ذکر است غلامرضا (شورش) مروتی به اتهام قتل حین سرقت مسلحانه به اعدام و شلاق محکوم شده و از ۹ سال پیش در زندان تحمل حبس می‌کند. این زندانی که سال گذشته پس از اعتراض به بلاتکیفی پرونده‌اش از زندان رجایی شهر کرج به زندان سقز تبعید شده بود، تاکنون به دلیل شرایط بسیار سخت زندان و عجز از تحمل شرابط چندین بار از مسئولان درخواست اجرای حکم اعدام خود را داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.