افزایش نگرانی ها در پی انتقال دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام

چهارشنبه, 24ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – شب گذشته رامین حسین پناهی زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام محبوس در زندان مرکزی سنندج و کمال حسن رمضان زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شدند. با گذشت زمان مشخص شده است آقای حسین پناهی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است اما کماکان خبری از سرنوشت کمال حسین رمضان به دست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته مورخ ۲۲ مردادماه رامین حسین پناهی زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان مرکزی سنندج توسط نیروهای امنیتی زندان به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. همچنین کمال حسن رمضان زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان ارومیه نیز عصر همان روز به مکان نامعلومی منتقل شده است.

امجد حسین پناهی، برادر رامین حسین پناهی در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: “رامین شب گذشته توسط نیروهای امنیتی زندان سنندج به مکان نامعلومی انتقال یافت، بعد از ساعتها نگرانی، مطلع شدیم که به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است”

آقای حسین پناهی افزود: “در روزهای اخیر به گفته پزشک زندان سنندج، درخواست اعزام برای رسیدگی پزشکی رامین حسین پناهی تائید شده بود و رامین در انتظار اعزام برای رسیدگی پزشگی بود.”
نیروهای منتقل کننده توضیحی در رابطه با دلایل این انتقال ارائه نکردند.

لازم به یادآوری است رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی” محاکمه و به اعدام محکوم شد، حکم اعدام این زندانی سیاسی اواخر فروردین‌ماه سال جاری توسط دیوان عالی کشور نیز تائید و سپس به واحد اجرای احکام ابلاغ شد.

حسین احمدی نیاز وکیل مدافع رامین حسین پناهی در خردادماه سال جاری از رد درخواست اعاده دادرسی این زندانی محکوم به اعدام خبر داده بود.

از سوی دیگر، از زندان مرکزی ارومیه گزارش می رسد، کمال حسن رمضان نیز ظهر روز گذشته به مکان نامعلومی منتقل شده است. از دلایل این انتقال و سرنوشت او پس از این جابه جایی اطلاعی به دست نیامده است.
کمال حسن رمضان، ۳۳ ساله از اهالی شهر سریکانی از مناطق کردستان سوریه نیز پیشتر در تیرماه سال ۱۳۹۳ در نزدیکی شهر ارومیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شده بود و چهار ماه در بازداشتگاه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به اتهام محاربه مورد بازجویی قرار گرفت.

بعدها ماموران امنیتی وی را به شعبه ی یک بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه منتقل کرده و بعد از تفهیم اتهام «محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد» به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

وی چندین بار برای همکاری و گرفتن اعترافات تلوزیونی تحت فشار و شکنجه قرار گرفت و روز شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ در شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست «قاضی شیخلو» به ۱۰ سال و یک روز حبس محکوم شد.

با وجود صدور حکم، مجددا در سال ۱۳۹۵ در خصوص قتل یکی از اعضای بومی سپاه ارومیه که ده سال پیش صورت گرفته و این زندانی، آن زمان در خاک ایران نبوده است، مورد بازجویی قرار گرفت و نهایتا روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ به صورت غیابی از سوی شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب این شهرستان به اعدام محکوم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.