آواتودی: مجتبی خامنەای در بغداد با هدف کودتای سیاسی علیە حیدر عبادی

دوشنبه, 29ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

منابع آواتودی در بغداد گزارش دادەاند در پنجمین روز سفر قاسم سلیمانی فرماندە سپاه قدس ایران بە بغداد مجتبی خامنەای فرزند رهبر جمهوری اسلامی ایران هم بە بغداد رفتە و روز یکشنبە ٢٨ مرداد ٩٧ با سران حشدالشعبی، حزب الدعوە، سازمان بدر و گروه های وابستە بە ایران دیدار و گفتگو کردە است.

همزمان با تلاشهای جمهوری اسلامی برای ایجاد ائتلافی متشکل از گروەهای وابستە بە خود، مقتدی صدر رهبر جنبش صدر و فراکسیون سائرون وارد بغداد شدە است. بە گفتە منابع آواتودی، ائتلاف شیعە سائرون بە رهبری صدر، ائتلاف شیعە حکمە بە رهبری عمار حکیم و ائتلاف شیعە نصر بە رهبری حیدر عبادی و ائتلاف سکولار وطنیە بە رهبری ایاد علاوی برای مقابلە با مداخلە جویی ایران بە توافق رسیدەاند و اکنون در انتظار مشارکت کردها برای دستیابی بە ١۶۵ کرسی لازم برای تشکیل دولت جدید عراق هستند.

مجتبی خامنەای بعنوان فرزند و نمایند تام الاختیار رهبر جمهوری اسلامی همراه با قاسم سلیمانی و محمد کوثرانی مسوول روابط با عراق در حزب الله لبنان می کوشند با صرف میلیونها دلار در بین نمایندگان شیعە عراقی از شکل گیری ائتلاف شیعە ضد هژمونی ایران، جلوگیری کنند.

اکنون نمایندگان کرد و سنی نقش تعیین کنندەای دارند. مجتبی خامنەای و قاسم سلیمانی از طریق نوری المالکی نخست وزیر پیشین بە اقلیت سنی وعدە دادەاند کە حشدالشعبی را از مناطق سنی نشین خارج کردە و ادارە امور مناطق سنی را بدست خود آنها بسپارند. بە کردها هم وعدە دادەاند کە بودجە اقلیم کردستان را بطور منظم ارسال کردە و در بغداد اختیارات بیشتری بە کردها بدهند.

بە گفتە یک منبع آواتودی در بغداد تیم نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی بە ریاست مجتبی خامنەای بطور جداگانە با رهبران و مقامات شیعە و برخی مقامات کرد و سنی دیدار کردە و با وعدە پولهای کلان سعی در جلب آرای آنها علیە مقتدی صدر روحانی شیعە را دارند کە گفتە است عراق را از مداخلە جمهوری اسلامی و یا هر کشور دیگری نجات می دهد.

از سوی دیگر نقش آفرینی مجتبی خامنەای در مسائل عراق، زمینەسازی برای جایگزینی او در مقام رهبر جمهوری اسلامی ارزیابی شدە است. یک منبع در ائتلاف سائرون بە آواتودی گفتە است ایران تمام تلاش خود را بکار گرفتە تا حیدر عبادی نخست وزیر نشود و پیروزی جمهوری اسلامی در این زمینە بنام مجتبی خامنەای، موقعیت او را در جایگاه رهبری جمهوری اسلامی تقویت خواهد کرد. مسألەای کە از دید این مقام شیعە می تواند با حمایت سپاه پاسداران بر مردم ایران تحمیل شود.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.