پرستو فروهر: بازداشت وکلا ضعیف کردن امکان حق‌طلبی از طریق سیستم موجود است

چهارشنبه, 31ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

یعنی همان جایی که قوه مجریه و وزارت اطلاعات گفته است اینجا بیایید می‌توانید حرف بزنید، دستگیر می‌شوند و این خیلی طبیعی است برای اینکه حرف زدن در این ممکلت خاص یک عده است و همه حق ندارند حرف بزنند.»

پرستو فروهر: بازداشت وکلا ضعیف کردن امکان حق‌طلبی از طریق سیستم موجود است

پرستو فروهر اما در پاسخ به این سوال که اساسا بازداشت وکیلان دادگستری چرا اتفاق می‌افتد و چه پیامی دارد، به زمانه می‌گوید: «یکی از مجراهای حق‌طلبی در جامعه این است که از طریق سیستم موجود نشان بدهید دستگاه حاکمه مشغول حق‌کشی‌ست. یکی از راه‌ها البته این است. این راه را وکلا می‌توانند پیش ببرند برای اینکه قانون را می‌شناسند، برای اینکه وظیفه شغلی‌شان دفاع از حقوق موکلان‌شان است که حقوق‌شان ضایع شده.»

پرستو فروهر، هنرمند ایرانی

او در ادامه می‌گوید: «حالا مثلا فرض کنید آدمی مثل من که بخواهد اعتراض بکند به اینکه چرا نمی‌گذارید ما مراسم سالگرد بگیریم، اگر وکیلی نباشد که این پرونده را به صورت حقوقی دنبال کند، من باید از شیوه‌های دیگر اعتراض استفاده کنم.»

به گفته فروهر وقتی وکیل‌هایی نباشند که روی حق موکلان‌شان پافشاری کنند، امکان اعتراض به سیستمی که مشغول حق‌کشی‌ست ضعیف می‌شود، گرچه افراد به شکل فردی و در هر جایگاه و موقعیتی که باشند ممکن است به شیوه و روش خودشان دادخواهی کنند.

او به دلیل آشنایی‌اش با آرش کیخسروی به عنوان وکیل در پرونده‌های مربوط به دادخواهی از قتل پدر و مادرش، داریوش فروهر و پروانه اسکندری به معرفی بیشتر این وکیل دادگستری می‌پردازد و ضمن اشاره به همکاری او با نسرین ستوده، دیگر وکیل دادگستری در بازداشت، ابراز امیدواری می‌کند که این وکلا و دیگر زندانیان سیاسی هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

  • گفت‌و‌گوی زمانه با پرستو فروهر را از اینجا بشنوید

https://www.radiozamaneh.com/408628

۳۰ مرداد ۱۳۹۷

متاسفانه امروز آرش کیخسروی، وکیل دادگستری که در اعتراض به عدول از حقوق ایران و در اعتراض به سیاست‌های دولت در دریای کاسپین در مقابل مجلس بازداشت شده بود؛ با دستبند و پابند از زندان به دادگاه منتقل شد!

این اقدام نظام قضایی و نحوه برخورد با “زندانی” که در پی دفاع از حقوق ملی‌ست؛ شرم آور است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.