تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه ادامه دارد / ویدئو

شنبه, 3ام شهریور, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۳ شهریورماه جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه و جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات خود اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷، کارگران نیشکر هفت‌تپه برای هشتمین روز متوالی در محوطه کارخانه اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگان کارگران در خصوص جلسه‌ای که روز گذشته نمایندگان و وکیل سندیکا با مسئولان شهرستان شوش و مسئولان استانی داشتند گفت: “متاسفم برای آقای استاندار که ما را به چشم دشمن می‌بینند. ایشان حتی حاضر نشد از دفترش بیرون بیاید تا ببیند علت اعتصاب این کارگران چیست. وقتی می‌گوییم باید شوراهای مستقل کارگری تشکیل شود برای این است که با نظارت مستقیم کارگران بر مدیران دولتی اجازه ندهند چنین افرادی مدیر شوند و به کارگر بی‌احترامی کنند”.

گفتنی است، پرداخت حقوق معوقه، عدم تفکیک شرکت نیشکر هفت تپه، عدم تغییر کاربری، از مهمترین مطالبات کارگران این شرکت است.

هرانا پیش از این در گزارشی از ششمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه خبر داده بود.

راهپیمایی اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد اهواز

امروز، جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به حقوق معوقه و لزوم ایجاد شوراهای کارگری با حضور در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اهواز خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این کارگران با برگزاری راهپیمایی اعتراضی و سر دادن شعارهایی نظیر “کشور ما دزدخونه است، توی جهان نمونه است” اعتراض خود را نشان می‌دادند.

یکی از این کارگران در گفتگو با خبرگزاری ایرنا بیان داشت: “حقوق و مزایای کارکنان گروه ملی از فروردین تا تیرماه امسال پرداخت نشده و پیگیری‌ها برای آن بی‌نتیجه بوده است. در حال حاضر شرکت گروه ملی هیچ تولیدی ندارد و هرچند قول‌هایی داده شده که تا پایان امسال شمش مورد نیاز برای تولید تامین شود، ولی هیچ امید و چشم‌انداز مثبتی وجود ندارد. مسئولان در خصوص پرداخت حقوق و آغاز به کار کارگران پاسخ‌گو نبوده و همین موضوع باعث بلاتکلیفی کارکنان شده است”.

گروه ملی فولاد اهواز شرکت‌های احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در اهواز است. بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده، این واحد صنعتی که در گذشته با نظارت دستگاه قضایی اداره می‌شد، هم‌اکنون به بخش خصوص محول شده است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز شامل کارخانه فولادسازی، نورد کوثر، نورد تیرآهن، کارخانه لوله‌سازی و ماشین‌سازی است و حدود ۴ هزار کارگر شاغل دارد که طی چند ماه گذشته دستمزد آنها پرداخت نشده است. به همین دلیل کارگران این کارخانه‌ها که با ادامه بی‌توجهی مسئولان کارخانه و مسئولان استانی مواجه شده‌اند؛ به نشانه اعتراض از روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، در اعتراض به ۴ماه حقوق معوقه و تامین نشدن مواد اولیه از سوی کارفرما در محوطه‌ی کارگاه دست به تجمع زدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.