سازمان سوسیالیست های ایران: سال ١٣٩٢ مبارک باد

سه شنبه, 6ام فروردین, 1392
اندازه قلم متن

socialistha

سازمان سوسیالیست های ایران، آغاز سال نو را به ملت ایران تبریک می گوید و آرزو دارد سا ل نو برآورندۀ رفاه، صلح، آرامش و حاکمیت ملت ایران گردد. ما شدیدأ براین باوریم که رفاه ، صلح و آرامش برای هر ملتی ازجمله ملت ایران، زیر مجموعۀ “حاکمیت ملت” می باشد. از این رو :

استقرار”حاکمیت ملت” میطلبد تا ” نظارت استصوابی” لغو گردد. زیرا آن قانون، قانون نیست بلکه تفسیری بشدت ارتجاعی و تحمیلی است، که انتخابات یک درجه ای ، که رأی مردم ایران را که باید تعیین کننده اصلی نتیجه انتخابات باشد را به انتخابات دو درجه ای و در واقع انتخابات فرمایشی تبدیل می نماید!
استقرار “حاکمیت ملت ” می طلبد هرگونه دخالت فراقانونی مقام رهبری و تصمیمات غیر قانونی شورای نگهبان و دخالت نهادهای امنیتی و پاسداران… در تعیین نامزدهای انتخاباتی و چگونگی روند اجرای انتخابات منتفی گردد زیرا اعمالی در جهت پایمال کردن “حاکمیت ملت” می باشد.
بخاطر متحقق کردن “حاکمیت ملت”، حتمأ باید با “انتخابات فرمایشی” بمخالفت برخاست و بر خواست برگزاری “انتخابات آزاد و دمکراتیک ” ــ که این خود در گروی محترم شمردن حقوق برابر تمام ایرانیان، صرفنظر از وابستگی جنسی ، قومی، مذهبی، نژادی، مقام، شغل و مسلک می باشد ــ، تاکید ورزید!
استقرار ” حاکمیت ملت ” می طلبد که بپذیریم معیار قضاوت درباره ” صلاحیت” و یا “عدم صلاحیت” نامزدهای نمایندگی مجلس شورا… و دیگر نهادهای انتخابی از جمله رئیس جمهور، فقط ” رأی ملت ” باید باشد و نه فرمان رهبری زیر نام ” حکم حکومتی” که غیر قانونی است و یا عناوین دیگری همچون تفسیر غیر قانونی و ضد دمکراتیک “نظارت استصوابی” که در اختیار “جناحی” خاص از مباشرین آن مقام در شورای نگهبان می باشند.

باتوجه به توضیحات بالا، طرفداران “حاکمیت ملت” حتمأ باید در مبارزات و فعالیتهای سیاسی ـ اجتماعی ـ فرهنگی خود بر محور این اصل روشنگری نمایند و توضیح دهند که:
“ولایت مطلقه فقیه” در مغایرت با اصل “حاکمیت ملت” قرار دارد! آنهم بدین خاطر که ، “حکم حکومتی”، باین معنی است که مقامی (فردحاکم) بدون توجه به نظرات و عقاید ملت و منتخبینش ، این حق را برای خود قائل می شود که همچون یک “حاکم مستبد” در باره امور جامعه و حقوق ملت اتخاذ تصمیم کند! چنین شیوه حکومتی، چیزی جز استبداد و خودکامگی نیست! آزادیخواهان و دمکرات ها و طرفداران “حاکمیت ملت”، نباید چنین شیوه حکومتی را مورد تائید قرار دهند!
در سال ١٣٩٢ برای استقرار “حاکمیت ملت” مبارزه کنیم!

سازمان سوسیالیست های ایران ـ سوسیالیست های طرفدار راه مصدق
فروردین ١٣٩٢


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.