بیمارستان خیریه رحیمیان شهر الوند در آستانه تعطیلی کامل/ مسئولان کمک کنند

چهارشنبه, 7ام شهریور, 1397
اندازه قلم متن


بیمارستان خیریه رحیمیان شهر الوند به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بیمه‌ای در حال خارج شدن از چرخه خدمت‌رسانی است. در صورت وقوع این اتفاق مشکلات زیادی برای کارگران ساکن در این شهر صنعتی که نیاز به خدمات درمانی دارند، ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع خبری در قزوین گفت: بیمارستان خیریه رحیمیان شهر الوند به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بیمه‌ای در حال خارج شدن از چرخه خدمت‌رسانی است. در صورت وقوع این اتفاق مشکلات زیادی برای کارگران ساکن در این شهر صنعتی که نیاز به خدمات درمانی دارند، ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، در چند روز گذشته خبری مبنی بر تعطیلی کامل بیمارستان خیریه شهر صنعتی الوند در فضای مجازی منتشر شد که با نگرانی‌های مردم همراه بوده است.

او افزود: وصول نشدن مطالبات بیمه‌ای موجب شده تا مسئولان بیمارستان خیریه رحیمیان به دنبال تعطیلی کامل این بیمارستان باشند.

به گفته وی، کمبود نقدینگی و ناتوانی در پرداخت حقوق و دستمزد نیروی کار شاغل این بیمارستان اعم از پزشکان و کارکنان بخش‌های درمانی، اداری و خدماتی از ۲ ماه تا ۲ سال و وصول نشدن طلب حدود ۵ میلیارد تومانی از سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین به عنوان دلایل اصلی این تصمیم مطرح شده است.

در این زمینه ابوالفضل محمدزاده (مدیرعامل بیمارستان رحیمیان) با تایید این خبر گفت: اگر مطالبات بیمارستان رحیمیان تا اواخر هفته آینده پرداخت نشود، این بیمارستان به صورت کامل غیرفعال می‌شود.

وی افزود: نزدیک به ۶ میلیارد تومان از سازمان‌ها و ارگان‌های بیمه‌ای طلبکاریم و به همان میزان هم به شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، پزشکان و نیروها بدهکار هستیم که باید پرداخت شود تا روند خدمت‌رسانی ادامه یابد.

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز یادآور شد: بیمه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح به بیمارستان خیریه رحیمیان بدهکارند و این بدهی مربوط به چند ماه گذشته بوده که هنوز پرداخت نشده و برخی از مطالبات هم مربوط به ۱۶ ماه گذشته است.

محمدزاده بیان کرد: پیگیری‌هایی را برای پرداخت مطالبات و بدهی‌ها با مسئولان انجام داده‌ایم اما تا امروز هیچ نتیجه‌ای نداشته و در چند روز گذشته هم که این خبر اعلام شده هیچ مسئولی برای حل مشکل و تسویه حساب با ما تماسی نگرفته است.

وی با اشاره به میزان مراجعه‌کنندگان به بیمارستان رحیمیان اضافه کرد: ماهانه ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر به واحدهای مختلف این بیمارستان مراجعه می‌کنند و روزانه تقریبا ۱۵ الی ۲۰ نفر در این مرکز بستری می‌شوند و روزی حدود ۱۵۰۰ نفر مراجعه کننده سرپایی داریم که در کنار آن جمعیت شهر ۸۰ هزار نفری کارگری الوند هم به آن اضافه می‌شود که حجم بالایی است و ۷۰ درصد بیماران این بیمارستان اورژانسی ناشی از سوانح و سقوط و تب و تشنج هستند که شاید برخی فکر می‌کنند در صورت تعطیلی بیمارستان این بیماران می‌توانند به قزوین مراجعه کنند و تحت نظر بیمارستان خصوصی و دولتی درمان شوند.

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز عنوان کرد: در حال حاضر ما توان پذیرش بیماران را بدون نقدینگی، دریافت مطالبات و پرداخت بدهی‌های خود نداریم و تداوم این شرایط به مردم شهرستان البرز و شهر الوند نیز آسیب می‌رساند.

محمدزاده اضافه کرد: در حال حاضر بیماران در بیمارستان رحیمیان شهر الوند پذیرش می‌شوند و تا روزی که مواد لازم و تجهیزات در اختیار داشته باشیم پذیرش صورت می‌گیرد و از آنجا که از اوایل هفته آینده توان خرید لوازم و تجهیزات را نداریم، به صورت رسمی تعطیلی بیمارستان را اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بیمه تأمین اجتماعی حدود ۵ میلیارد تومان، دانشگاه علوم پزشکی حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، بدهکار هستند و ۳۰ میلیارد تومان نیز سایر بیمه‌ها بدهکارند هرچند بیمه‌های خصوصی بهتر هزینه را تامین و پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز همچنین گفت: مردم شهرستان البرز بیشتر کارگرنشین و ۹۰ درصد آنها بیمه تامین اجتماعی هستند و معلوم نیست چرا مسئولان به این وضعیت رسیدگی نمی‌کنند؟


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.