تسلیت سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور بمناسبت درگذشت استاد یارشاطر

دوشنبه, 12ام شهریور, 1397
اندازه قلم متن

تسلیت بمناسبت درگذشت استاد یارشاطر

با نهایت تاسف از درگذشت دکتر احسان یارشاطر، دانشمند بزرگ ایرانی آگاه شدیم. دکتر یارشاطر، از دانشوران  باارزش ایران بود که عمری را در خدمت به فرهنگ و زبان فارسی گذراند.

وی استاد دانشگاه در ایران، دانشگاه کلمبیا در آمریکا، بنیانگذار و استاد زبانها و فرهنگ ایران باستان در ایران، بنیانگذار بنیاد ترجمه و نشر کتاب در ایران، بنیان گذارانجمن کتاب و مجله راهنمای کتاب و بنیانگذار دانشنامه ایران (ایرانیکا) و بنیانگذار مرکز مطالعات ایرانی در دانشگاه کلمبیا بود. تلاشهای پیگیر و ارزشمند وی سبب غنای زبان فارسی و رشد آگاهی دانش دوستان به فرهنگ و ادبیات ایران و جهان گردید.

دانشنامه ایرانیکا هرچند ناتمام ماند، اما خدمت بزرگی در ارائه فرهنگ و زبان فارسی به علاقمندان به زبان و فرهنگ ایران است. دکتر یارشاطر دراین دانشنامه از افراد سرشناس سازمانهای مختلف سیاسی از جمله جبهه ملی ایران دعوت بعمل آورد تا مطالب عمده درباره سازمان خویش را بنویسند. امری که نشان دهنده علاقه و دقت وی در نگارش درست تاریخ سیاسی ایران میبود.

استاد یارشاطر برای سربلندی ایران و زبان ایرانی تلاش میکرد و زیر بار زورگویی های حاکمان نمیرفت. او به این سبب همواره هدف تمهیدات و کارشکنی های جمهوری اسلامی قرار داشت.

دکتر احسان یارشاطر همواره بعنوان یک ایرانی فرهیخته در خدمت فرهنگ و زبان فارسی در خاطره ها باقی خواهد ماند. ما این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم یارشاطر و دوستداران فرهنگ ایران و زبان فارسی تسلیت میگوئیم.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۱۲ شهریور ۱۳۹۷ برابر ۳ سپتامبر ۲۰۱۸
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.