پیام زندانیان سیاسی زن زندان اوین در واکنش به اعدام سه زندانی سیاسی

دوشنبه, 19ام شهریور, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – نرگس محمدی، نسرین ستوده، گلرخ ابراهیمی ایرایی، مریم اکبری منفرد، آتنادائمی، آزیتا رفیع زاده و نگین قدمیان هفت تن از کنشگران مدنی و زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین، طی پیامی در واکنش به اعدام “لقمان مرادی”، “زانیار مرادی” و “رامین حسین پناهی” این واقعه را تسلیت گفتند. سه زندانی سیاسی مورد اشاره روز شنبه ۱۷ شهریورماه در یک روند پرابهام حقوقی و علیرغم اعتراضات بین‌المللی، در محل نامعلومی در استان تهران اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۷، حکم اعدام “زانیار مرادی“، “لقمان مرادی” و “رامین حسین پناهی” سه زندانی سیاسی به اجرا در آمد و واکنش‌های زیادی را نیز به همراه داشت.

برخلاف تصورات اعدام این زندانیان در محل نامعلومی در تهران اجرا شد. امجد حسین پناهی برادر رامین در این خصوص بیان داشت که خانواده‌های اعدام شدگان توسط وزارت اطلاعات تهدید به بازداشت و به ایشان اعلام شده که پیکر بی‌جان رامین حسین پناهی تحویل خانواده داده نمی‌شود و خود دولت جنازه این زندانی را در مکان نامعلومی دفن کرده است.

تهدید خانواده‌ها و دفن پیکرها در محلی نامعلوم شامل زانیار و لقمان مرادی نیز شده است. امری که در مورد زندانیان سیاسی مسبوق به سابقه است.

این اعدام‌ها واکنش‌های بسیاری را بین نهادهای حقوق بشری داشته و آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین نیز با نگارش نامه‌ای سرگشاده جان باختن این زندانیان را تسلیت گفتند.

“نرگس محمدی، نسرین ستوده، گلرخ ابراهیمی ایرایی، مریم اکبری منفرد، آتنادائمی، آزیتا رفیع زاده و نگین قدمیان” در پیامی  مرگ این زندانیان را تسلیت گفتند.

این کنشگران مدنی و زندانیان سیاسی همچنین روز یکشنبه در سالن ملاقات حضوری همراه با خانواده‌هایشان به یاد زندانیان اعدام شده سرود “به لاله در خون” و “ای ایران” را خوانده‌ و یاد و نام آن‌ها را گرامی داشته‌اند.

متن پیام این فعالان دربند را در ادامه بخوانید:

“یارای یافتن واژه‌ای نیست درخور بیان این حجم از سنگینی اندوه.

فرزندان غیور کشورمان آنچه میراث گذشته‌اند بردباریست و آزادگی و استقامت.

نامشان بر تارک آزادی‌خواهان ثبت است و شیوه مقاومتشان الفبایی است برای پویندگان راه آزادی.

آرزومند آرامش هستیم برای بازماندگان زانیار مرادی و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی و هم‌بندیان این عزیزان و هم‌چنین همه دردمندان سرزمینمان.

هم‌وزنتان اندوه به سینه داریم و در کنارتان ایستاده‌ایم.

نرگس محمدی، نسرین ستوده، گلرخ ابراهیمی ایرایی، مریم اکبری منفرد، آتنادائمی، آزیتا رفیع زاده و نگین قدمیان

بند زنان زندان اوین”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.