آلودگی سرطان‌زا در روستای کزاز

چهارشنبه, 28ام شهریور, 1397
اندازه قلم متن


آلودگی هوا در روستای «کزاز» شازند در استان مرکزی، موجب افزایش بیماری سرطان، نازایی، جنین‌های بدون قلب، معلولیت‌های کودکان، بیماری‌های پوستی و در نهایت مرگ و میر در میان ساکنان این روستا شده است.

روزنامه ایران در شماره روز دوشنبه خود نوشته آلودگی‌های ناشی از «پالایشگاه نفت، پتروشیمی و نیروگاه حرارتی» باعث همه‌گیر شدن بیماری‌های سخت در میان مردم این روستا شده است.

مصطفی عرب، فرماندار شهرستان شازند هم گفته در کل شهرستان شازند، آلاینده‌های صنعتی، «تأثیرات زیادی روی آب، خاک و سلامت مردم» گذاشته است.

مهدی بخشی، عضو شورای شهر شهرستان شازند نیز «جانمایی نادرست» صنایع سنگینی مانند پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه حرارتی را «ظلم‌» به مردم این منطقه معرفی کرده است.

ساکنان روستا هم از «مرگ چندین زن و مرد» دچار سرطان در ۴۰ روز اخیر، وجود «۳۵ کودک استثنایی»، «آلودگی آب» و «یونجه‌هایی که به دست می‌چسبد» با روزنامه ایران سخن گفته‌اند.

روزنامه ایران در ادامه این گزارش به زنان روستای «کزاز» اشاره کرده که یا نازا هستند یا بچه‌های معلول به دنیا آورده‌اند یا جنین‌هایشان سقط می‌شود.

آلاینده‌های صنعتی در شازند، نه تنها به سلامتی مردم آسیب‌ زده، بلکه زمین‌های کشاورزی و باغ‌های سیب و انگور آنها را نیز آلوده کرده است.

گزارش‌ها درباره آلودگی هوا در شهرهای مختلف ایران و تاثیر آن بر سلامت و زندگی روزمره ایران، سال‌ها است که در اخبار داخلی مطرح می‌شود.
از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.