حکم ۲۲ سال حبس بازداشت‌شدگان درگیری‌های عفرین سوریه در مرحله تجدیدنظر تایید شد

پنجشنبه, 29ام شهریور, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم محکومیت مصطفی قادر زینب و رحیم محمودی‌آذر دو تن از شهروندان اهل ارومیه که در نبرد عفرین کردستان سوریه زخمی، بازداشت و به ایران منتقل شده و توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب به اتهامات “عضویت در گروه‌های معاند نظام، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” جمعا به ۲۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر ارومیه عیناً تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم محکومیت “مصطفی قادر زینب” و “رحیم محمودی آذر” دو تن از شهروندان اهل ارومیه توسط دادگاه تجدید نظر این شهر عیناً تائید شد.

این افراد پیشتر در نبرد عفرین کردستان سوریه زخمی، بازداشت و به ایران منتقل شدند و سپس در تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۷ توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه هر یک به اتهام “عضویت در گروه‌های معاند نظام” به تحمل ۵ سال حبس، به اتهام “اجتماع و تبانی” به تحمل ۵ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل یک سال حبسمحکوم شده بودند.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون مصطفی قادر زینب با قرار وثیقه آزاد است و رحیم محمودی آذر نیز در زندان ارومیه به سر می‌برد.

یک منبع نزدیک به این دو زندانی پیش‌تر به گزارشگر هرانا گفت “مصطفی قادر زینب و رحیم محمودی دو تن از شهروندان کرد اهل ارومیه در زمان حمله ترکیه به شهر عفرین عضو یکی از گروه‌های نظامی کرد در جبهه سوریه بوده و در جریان حمله ترکیه مجروح شدند”.

این افراد پس از مجروح شدن به بیمارستانی در شهر حلب سوریه منتقل شدند. مقامات سوری در بیمارستان متوجه تابعیت آنها شدند و آنان را به سپاه پاسداران ایران تحویل دادند.”

به گفته این منبع مطلع “سپاه پاسداران نیز در اسفندماه سال ۹۶ پس از انتقال این افراد به ایران، مدت یک هفته آنها را در بازداشتگاه اوین بازجویی کرد، سپس به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده و به مدت یک ماه نیز در ارومیه تحت بازجویی قرار گرفتند.”

گفتنی است که متهمان در جلسات دادگاه از داشتن حق انتخاب وکیل محروم بوده‌اند و با وکیل تسخیری در دادگاه حضور یافتند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.