گزارش از آخرین وضعیت شهریار طهماسبی، شهروند زندانی اهل کرمانشاه

یکشنبه, 1ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – شهریار طهماسبی، شهروند اهل کرمانشاه که در تاریخ ۱۴ تیرماه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و برای وی قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی صادر شده است، با گذشت بیش از دو ماه به دلیل عدم توانایی در تهیه وثیقه کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهریار طهماسبی، شهروند اهل کرمانشاه که در تاریخ ۱۴ تیرماه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است، با گذشت بیش از دو ماه به دلیل عدم توانایی در تهیه وثیقه کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

یک منبع مطلع از وضعیت این شهروند به هرانا گفت: “قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی برای وی صادر شده است که برای آقای طهماسبی سنگین بوده و تا کنون امکان معرفی سند به این میزان را نداشته است. وی همچنین درخواست کاهش قرار را نیز مطرح کرده اما تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است”.

این منبع در خصوص وضعیت “مصطفی باقری آشنا” و “اردشیر موسوی” دیگر شهروندانی که همزمان با آقای طهماسبی بازداشت شده بودند نیز افزود: “برای این دو تن نیز قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی صادر شده که با توجه به اتهامات وارده به این افراد مبلغ سنگینی است. با این حال این شهروندان با معرفی سند آزاد شده‌اند”.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص بازداشت شهریار طهماسبی به هرانا توضیح داده بود “پنجشنیه ۱۴ تیرماه ساعت حدود ۹ شب و زمانی که تعداد ۷-۸ نفر در خانه علی نظری در خیابان جلیلی کرمانشاه مهمان بودند و قصد داشتند در رابطه با تشکیل یک انجمن ادبی لکی تبادل نظر کنند مامورین وارد منزل شده و با بیان اینکه شهریار طهماسبی فراری است ایشان را همراه با اردشیر موسوی دستگیر می کنند و گوشی های ۶ نفر دیگر شامل میزبان و مهمان را نیز با خود میبرند”.

لازم به ذکر است، آقای طهماسبی در تاریخ ۱۵ شهریورماه سال گذشته نیز به اتهام سازمان‌دهی تجمع اعتراضی در حمایت از کولبران بازداشت شده بود که در تاریخ ۱۸ مهرماه همان سال با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان دیزل‌آباد کرمانشاه آزاد شد.

هرانا پیشتر در گزارشی از بازداشت پرتعداد شهوندان در غرب کشور خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.