حکم عباس لسانی به صورت غیابی صادر شد / سند

سه شنبه, 3ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – عباس لسانی فعال ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل و زندانی سیاسی سابق که پیشتر به شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز احضار شده بود روز گذشته از طریق پیامک متوجه شد که به صورت غیابی برای وی حکم صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲ مهرماه ۱۳۹۷، عباس لسانی فعال ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل، از طریق پیامک از صدور حکم غیابی علیه خود با خبر شد.

هرانا در تاریخ ۲۵ شهریورماه ۹۷ در گزارشی از احضار این فعال ترک (آذربایجانی) به شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهر تبریز از طریق پیامک خبر داده بود.

آقای لسانی پیشتر در خصوص احضار خود به دادگاه گفته بود: “به رغم چشم پوشی از تأخیر در زمان‌ احضار و نیات پشت پرده نامیمون احضارکنندگان در انتخاب زمان ارسال پیامک و همچنین زمان برگزاری جلسه دادگاه که مصادف با هشتم ماه محرم می‌باشد، به دلیل عدم ارسال احضاریه با برگ کاغذ رسمی و ابلاغ قانونی در زمان و مکان مورد نظر در دادگاه حاضر نخواهند شد”.

لازم به یادآوری است که روز دوشنبه ۱۱ تیرماه چند روز پیش از گردهمایی سالانه “قلعه بابک” عباس لسانی همراه با سه تن از فعالان ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل توسط مأموران اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت و سپس در روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد. آقای لسانی ویدیویی از خود مبنی بر تشویق افراد در حضور در این مراسم منتشر کرد و احتمال می‌رود دلیل بازداشت وی مرتبط با این موضوع بود.

هم‌زمان با مناسبت گردهمایی سالانه قلعه بابک بیش از ۸۰ تن از فعالان ترک (آذربایجانی) به‌خصوص در استان‌های آذربایجان و اردبیل بازداشت شدند. عباس لسانی جزو اولین افرادی بود که در این پرونده بازداشت شد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز طی بیانیه‌ای که در تاریخ ۲۰ مرداد‌ماه سال جاری منتشر کرد، دستگیری‌های فعالان ترک را خودسرانه و خارج از موازین قانونی خواند و خواستار اقدام فوری جهت آزادی کسانی که به دلیل شرکت در تجمعات فرهنگی اقلیت ترک آذربایجانی زندانی هستند شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.