گزارشی از دومین روز اعتصاب بازاریان در شهرهای مختلف/ ویدیو

سه شنبه, 17ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – اعتصاب بازاریان که به دنبال فراخاون‌های قبلی در اعتراض به مشکلات اقتصادی نظیر بی‌ثباتی نرخ ارز، گرانی، فقر، بیکاری، رکود بازار و افزایش نرخ تورم از روز دوشنبه ۱۶ مهرماه آغاز شد، روز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه برای دومین روز متوالی در تعدادی از شهرهای ایران از جمله “کرج، شهرضا، شهریار، شیراز، کرمانشاه، تبریز و سراب” ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه، اعتصاب سراسری بازاریان برای دومین روز متوالی ادامه یافت.

در چند ماه اخیر، ریال، واحد پول ملی ایران بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داد که این امر مشکلات اقتصادی بسیاری را به همراه داشته است. اعتصاب سراسری کسبه و بازاریان نیز در اعتراض به مشکلاتی نظیر بی‌ثباتی نرخ ارز، گرانی، فقر، بیکاری، رکود بازار و افزایش نرخ تورم شکل گرفته است.

این اعتصاب در روز سه‌شنبه در تعدادی از شهرهای ایران از جمله “کرج، شهرضا، شهریار، شیراز، کرمانشاه، تبریز و سراب” شکل گرفت.

این اعتصاب در حالی ادامه یافت که بسیاری از خبرگزاری‌های وابسته به دولت مدعی شدند که شرایط بازار عادی بوده و تمام بازاریان مشغول به کار هستند.

لازم به ذکر است رانندگان کامیون نیز از هجده روز پیش دست به اعتصاب سراسری زده و شمار زیادی از این افراد نیز تاکنون در این رابطه بازداشت شده‌اند.

پیش از این نیز در تیرماه سال جاری بازاریان تهران و بسیاری از شهرهای دیگر در واکنش به بی‌ثباتی نرخ ارز، رکود بازار و گرانی کالاها به مدت سه روز دست به اعتصاب زده و دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز اعلام کرد که افراد زیادی از معترضان شناسایی و به زندان معرفی شدند.

هرانا پیشتر طی گزارشی از اولین روز اعتصاب سراسری بازاریان در بیش از ۳۰ شهر ایران خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.