کمبود ظرفیت زندان زاهدان؛ برهنه کردن و ضرب و شتم زندانیان

یکشنبه, 22ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – شب جمعه ۲۰ مهرماه در جریان یک درگیری بین زندانیان در زندان زاهدان که به علت کمبود ظرفیت بند، به وقوع پیوست، ۲۹ زندانی از سوی مسئولان زندان به بند قرنطینه این زندان منتقل شدند. مأموران زندان شب گذشته این افراد را به هواخوری برده و پس از درآوردن لباسهای آنها، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کمبود ظرفیت در بند جوانان زندان زاهدان موجب به وجود آمدن درگیری و تنش بین زندانیان شد.

عضو خانواده یکی از زندانیان در این خصوص به هرانا گفت: “در بند ۱ (جوانان) زندان زاهدان ۳۵۰ زندانی نگهداری می‌شوند؛ این در حالی است که ظرفیت این بند ۱۴۰ نفر است. جمعه شب همین امر باعث به وجود آمدن درگیری بین زندانیان شد. در جریان این درگیری ۱۷ نفر مصدوم شدند که در بهداری نگهداری می‌شوند و ۲۹ نفر نیز به قرنطینه این زندان منتقل شدند”.

وی با بیان اینکه این زندانیان از شب جمعه تاکنون در قرنطینه زندان زاهدان به سر می‌برند، افزود: “شب گذشته ۲۱ مهرماه، مأموران زندان این ۲۹ زندانی را لخت کرده و سپس به هواخوری زندان برده و مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. این افراد تا صبح در هواخوری به سر بردند“.

طبق گفته‌های این فرد، بعد از بروز این درگیری تلفن‌های بند ۱ (جوانان) این زندان توسط مسئولان قطع شده است.

عدم توجه مسئولان این زندان نسبت به مواردی که در رسته حبس زدایی تلقی می‌شود مانند درخواست محکومان برای انتقال به رأی باز(حبس نیمه وقت)، مرخصی و عفو مشروط و سایر اقدامات ازیک‌طرف و برگزاری با تأخیر و نامرتب شورای طبقه‌بندی زندان که به درخواست‌های این چنینی زندانیان رسیدگی کند باعث شده تا حجم غیر لازمی از زندانیان در حالت حبس طولانی بمانند و جمعیت ساکن زندان به افزایش غیرضروری منتهی شود.

لازم به یادآوری هست که هرانا پیش‌تر طی گزارشی به مشکلات مضاعف زندانیان زاهدان اشاره کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.