واکنش خبرگزاری مجلس به تحصن معلمان: وضع معلمان خوب نیست

دوشنبه, 23ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

استان‌وایر- خبرگزاری رسمی مجلس (خانه ملت) یک روز پس از تحصن سراسری معلمان در شهرهای مختلف ایران٬ گزارش کرده که «مشکلات اقتصادی معلمان را بیش از گذشته آزار می‌دهد.»

روز گذشته معلمان در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، ایلام، یاسوج، سنندج، سمیرم، همدان، آمل، زرین‌شهر، گناباد، اسلام‌آباد، تربت حیدریه، مریوان، سروآباد و گرمه دست به تحصن زده‌اند تا نشان دهند وضعیت معیشتی خوبی ندارند.

اعتراض به «گرانی و تورم، پایین آمدن قدرت خرید معلمان، کیفیت‌زدایی از آموزش و ادامه بازداشت فعالان صنفی» از مهمترین محور‌های این تحصن اعلام شده است.

در این تحصن‌ها، آموزگاران و دبیران مدارس در مدرسه‌ها حضور می‌یابند اما سر کلاس درس نمی‌روند. این تحصن قرار است امروز (دوشنبه) نیز ادامه یابد.

داود محمدی٬ عضو کمیسیون آموزش مجلس هم به خبرگزاری «خانه ملت» گفته که «متاسفانه اغلب معلمان بجای اینکه تمام ذهنیات خود را کلاس درس و تدریس قرار دهند، بدنبال رفع مشکلات اقتصادی خود هستند.»

محمدی افزوده «بیشتر معلمان در کشور زمان خود را برای رفع مشکلات خود صرف می‌کنند و در کلاس‌های درس از تمرکز لازم برخوردار» نیستند.

وی اضافه کرده «وضعیت اقتصادی معلمان پاسخگوی هزینه‌های آنها نیست» و «عدم تربیت نیروی ماهر در آموزش و پرورش به دلیل مشکلات اقتصادی» است.

فرهنگیان ایران سال‌هاست که برای اهداف صنفی تحصن می‌کنند و پلیس و نیروهای امنیتی نیز شماری از فعالان آنها را بازداشت و روانه زندان کرده‌اند.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.