ف. م. سخن: مرض قدرت و عود مگالومانیای سید علی خامنه ای

دوشنبه, 23ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

مرض قدرت، مرض عجیبی ست. این مرض، مثل همه ی مرض های دنیا، نشانه هایی دارد که با مشاهده ی آن ها می توان پی به ابتلای به مرض برد.

یکی از نشانه های مرض قدرت، رفتار نامعقول شخص مبتلا به این مرض است.

از دیگر نشانه ها، می توان به عارضه ی اختلال شخصیت خود شیفته اشاره کرد که بروزش را در «خودبزرگ بینی» مفرط و متکی بر اعتماد به نفس بی حد می توان مشاهده کرد.

کسانی که دچار مرض قدرت می شوند را علی الاصول می باید در کلینیک های تخصصی بستری کرد و اقدام به معالجه ی آن ها نمود.

در روند این معالجات، فرد بیمار را باید از در اختیار داشتن قدرت، محروم کرد.

این کار البته در ۹۹ درصد موارد امکان پذیر نیست چون فرد صاحب قدرت حاضر به تسلیم داوطلبانه نخواهد بود و چون دارای قدرت است، در مقابل معالجه کنندگان با هر وسیله ممکن مقاومت خواهد کرد.

گاه شدت بیماری به حدی است که فرد حاضر خواهد بود با لبخندی بزرگ منشانه به پیشواز مرگ برود و تا لحظه ی مرگ نیز خود را صاحب قدرت و برتری مقام بداند.

نمونه های مرگ نیکلای چائوشسکو و صدام حسین در دوران اخیر درس آموز است.

در موارد شاذ و نادر، شاهد درمان ناگهانی بیمار در اثر شوک شدید سیاسی و اجتماعی بوده ایم به گونه ای که فرد مبتلا به مرض، در زمانی کوتاه، از یک موجود قدر قدرت، تبدیل به موجود بیچاره ی مفلوکی شده که مقایسه ی دیروز و امروزش امکان پذیر نیست.

سید علی خامنه ای، رهبری ست که مدارج مختلفی را تا رسیدن به بالاترین رتبه ی حکومت اسلامی طی کرده است.

در میانه ی طی طبیعی مدارج، او به ناگهان چند مرحله جهش کرده که در مواقعی موجب بروز کمبود اعتماد به نفس و درماندگی در او شده است.

ولی او این مراحل را نیز به هر صورت که بوده، با موفقیت پشت سر گذاشته و اکنون حاکم مطلق العنان در نظام اسلامی ایران است.

قدرت مطلقی که اکنون در اختیار اوست، باعث بیماری روانی او شده است. او خود را خدایگانی می پندارد که جهان بدون وجود او به ترتیبی که باید اداره نمی شود. او حتی آینده ی روشن ایران و احتمالا بشریت را به برنامه هایی که در ذهن دارد و مایل به پیاده کردن آن هاست می بیند.

امروز سندی با امضای او منتشر شد که نام در هم پیچیده اش، باید نشان دهنده ی «عمق» و «دقت جواهرسازانه»ی آن باشد:
«فراخوان برای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت»!

خامنه ای با انتشار این سند، «مثلا» خواستار بررسی عمیق نخبگان و صاحب نظران شده است تا برنامه ای باشد برای «نیم قرن» آینده جمهوری اسلامی!

کاملا هم خوشبین است که با تحقق مفاد این سند، کشور راه پیشرفت و ترقی را خواهد پیمود و «طلیعه ی مبارک تمدن نوین اسلامی ایرانی در زیست بوم ایران رخ خواهد نمود.»

یک مورد که ذکر آن را در بیان خصائل مبتلایان به بیماری قدرت فراموش کردم بگویم این است که خودبزرگ بینان و خودشیفتگان تاریخ، حتی به زمانه ی خود بسنده نمی کنند و می خواهند آیندگان را نیز از افکار و اندیشه ها و رهبری های خردمندانه ی خود بهره مند سازند! یعنی دقیقا کاری که امروز خامنه ای با ارائه ی این سند پنجاه ساله می خواهد انجام دهد!

متن سند را در «خبرنامه گویا» می توانید مطالعه کنید. وارد جزییات آن نمی شویم چون ارزش ورود ندارد. کشوری که تحت رهبری داهیانه ی سید علی به مرز انفجار و نابودی رسیده، فعلا به راه حل های عاجل و فوری نیاز دارد و نه سندهای دراز مدت ۵۰ ساله. اگر این حکومت ۵۰ سال دیگر دوام بیاورد، ما نه به تمدن اسلامی که به دوران صحرا نشینی اسلامی باز خواهیم گشت! واقعیتی که سید علی طبیعتا به آن اشاره نکرده است!

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.