نامه دکتر على اصغر غروى به دادستان کل کشور

دوشنبه, 23ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

ندای آزادی: در پی حمله ی نیروهای امنیتی در روز ۱۰ مهر ماه به منزل دکتر سید علی اصغر غروی و تنی چند از دوستان ایشان، دکتر غروی نامه ای به محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور ارسال نمود.

به گزارش ندای آزادی، متن این نامه بشرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری 

دادستان محترم کل کشور

با سلام و احترام، به استحضار می‌رساند صبح روز سه شنبه، دهم مهر ماه ۱۳۹۷، جمعی از نیروهای ادارۀ اطلاعات اصفهان به منزل اینجانب مراجعه و با شکستن چندین در چوبی از ۵ واحد مجموعه مسکونی، بدون اذن صاحب خانه، و پس از آنکه من و هشت نفر از مراجعان و میهمانان را در واحد متعلق به دخترم محبوس کردند، در غیاب بنده طی چندین ساعت (۷ ساعت)، بخش قابل توجهی از کتابها و وسایل الکترونیکی مانند کامپیوترها و لپ تاپ‌ها را، که بعضاً متعلق به میهمانان بود، با گوشیهای تلفن از ما و آنان، با خود برده‌اند. در این حادثه مواردی خلاف قانون صورت گرفته است که ذیلاً خدمت حضرتعالی اعلام می‌گردد.

– در هنگام ورود به منزل، برگۀ بازرسی به رؤیت اینجانب نرسیده است.

– ۵ در چوبی ورودی و داخلی از ۴ واحد توسط عوامل مهاجم شکسته شده است.

– اموال توقیف شده، بدون طی مراحل قانونی، از جمله عدم تهیۀ صورت مجلس اموال توقیفی، به صورت کامل و مجزا از یکدیگر، و فرصت ندادن برای رؤیت همین فهرست ناقص توسط اینجانب، از محل خارج شده است.

– بازرسی و ضبط اموال در شرایطی صورت گرفته است که اینجانب به قسمت دیگری از منزل هدایت شده و حضور نداشته‌ام.

مانند همین حادثه نیز در همین روز برای شش منزل از منازل دوستان و علاقمندان، در شهر نایین رخ داده است که همین مواردِ خلاف قانون، تکرار شده است.

با توجه به اقدامات خلاف قانون و بازداشت چند نفر از میهمانان که در منزل ما حضور داشتند، انتظار دارد جنابعالی مقرر فرمایید موضوع به لحاظ قانونی بررسی شود و اقدام لازم بعمل آید.

اما آنچه علاوه بر درخواست رسیدگی به این اقدامات خلاف شرع انور و قانون و سلب حقوق شهروندی و آزادی بیان و امثال اینها حائز اهمیت است اینکه؛ به استحضار برسانم، برخورد با جریان نواندیشی دینی به خصوص در شهر اصفهان، مسبوق به سابقه‌یی دیرین است و به برخورد روحانیت سنتی با سرآمدان این نحلۀ فکری در رژیم گذشته باز می‌گردد. چنانچه مرحوم حکیم حاج آقا رحیم ارباب و پدر اینجانب مرحوم آیت الله سید محمد جواد غروی نیز، که از متکلمین و فقیهان بنام دورۀ خود بودند، از ایذاء و آزار روحانیان سنتی دوران خود در امان نبودند. این شیوۀ ناپسند، پس از انقلاب، با توسل به ابزارهای حکومتی و با قدرتی بیشتر و مسلط، همچنان در پی حذف مخالف عقیدۀ خود از عرصۀ فکر و اندیشه است، بی‌آنکه بداند اندیشه با سرکوب از میان نمی‌رود.

اما آنچه مسلم است، در شرایط کنونی که دشمنان این مُلک، کمر به نابودی و فروپاشی نظام سیاسی ما بسته‌اند، و بحران‌های متعددی جامعۀ ما را تهدید می‌کند، بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و وفاق هستیم. چرا که فضای ملتهب قدرت، تدبیر را از مدیران می‌ستاند و باعث می‌گردد تا ناخواسته بر طبق امیال و نیات بیگانگان عمل شود. از سوی دیگر آنچه امروز بیش از همیشه می‌تواند بحران‌های موجود را فروکاهد، و امکان غلبه بر آنها را فراهم سازد، ایجاد شرایط شکل گیری وفاق ملی است که این کار نیز جز از طریق بازسازی اعتماد از دست رفته میان ملت و دولت و نظام ایجاد نمی‌گردد. بازسازی این اعتماد و ایجاد آن وفاق و همبستگی نیز تنها با رعایت حقوق ملت از سوی ارکان نظام، رعایت تسامح و خویشتنداری و ایجاد فضای گفتگو میان مردم و حکومت بدست می‌آید.

با احترام 

سید علی اصغر غروی

۱۷/۰۷/ ۱۳۹۷

رونوشت:

– وزیر محترم اطلاعات جناب آقای حجت الاسلام سید محمود علوی، جهت استحضار و صدور دستور مقتضی جهت بررسی و پیشگیری از تکرار چنین حوادثی که بر خلاف منافع و امنیت ملی است.

– معاونت محترم ریاست جمهوری در امور حقوق شهروندی سرکار خانم شهیندخت ملاوردی جهت بررسی و اقدامات لازم جهت جبران خسارات وارد شده و پیشگیری از تکرار چنین حوادثی که در شرایط کنونی با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

*******

خبر جدید از بازداشت شدگان منزل دکتر غروی در اصفهان

ندای آزادی: در پی حمله ای که روز ۱۰ مهر ماه و از ۸ بامداد تا ساعت ۳ بعد از ظهر بطول انجامید، منزل دکتر سید علی اصغر غروی عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت. یادآور میشود، حملات مشابهی نیز بصورت هماهنگ به منازل دوستان دکتر غروی نیز صورت گرفت و تعدادی از افراد بازداشت شدند.

به گزارش ندای آزادی، دو نفر دیگر از ۷ نفر از میهمانان بازداشت شدۀ روز سه شنبه ۱۰/۷/۹۷ در منزل دکتر سید علی اصغر غروی در اصفهان، روز شنبه ۲۱/۷/۹۷ آزاد شده‌اند. خانمها هاجر مالکی پور و عاطفه ورپایی با سپردن وثیقه از زندان زنان واقع در دولت آباد اصفهان آزاد شده‌اند.

طبق این گزارش که در اختیار ندای آزادی قرار گرفته است، تنها زندانی باقیمانده خانم الهام فردوسی زاده است که از بستگان خانم طاهره علیزاده همسر دکتر غروی می‌باشد.

وی همچنان بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.