تبعیض در تأمین لاستیک برای کامیونداران: رانندگان اعزامی به اربعین در اولویت‌اند!

سه شنبه, 24ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

کیهان لندن – اعتصاب سراسری کامیونداران وارد بیست و دومین روز خود شده است و رانندگان معترض با وجود تهدیدات امنیتی و فشارهای قضایی، اعتصابی که از ۳۱ شهریورماه جاری در بیش از ۳۲۰ شهر آغاز شد را ادامه داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر فرامرز مداح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اظهاراتی گفته است «با احتساب کرایه حمل جاده‌ای بار طبق تن-کیلومتر، نرخ کرایه نسبت به روش توافقی به طور متوسط افزایش می‌یابد.»

دو روز پیش بخش حمل‌ و نقل فدراسیون کارگران دانمارک با ۵۰ هزار عضو با کامیونداران ایران اعلام همبستگی کرد. فدراسیون بین‎المللی کارگران حمل و نقل (ITF) نیز تهدید اعتصاب‌کنندگان به اعدام را محکوم کرده است و از جمهوری اسلامی خواسته به مطالبات رانندگان معترض رسیدگی کند.

فیلم بالا مربوط به ظهر شنبه، ۲۱ مهرماه، در کمربندی سبزوار است. تعدادی راننده مشغول بار زدن بودند که کامیونداران معترض ممناعت کردند و پلیس وارد صحنه شده است.

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون برای بررسی مشکلات کامیونداران خبر داد اما آن‎طور که او گفته «تأمین و نحوه تحویل لاستیک برای کامیونداران و اتوبوس‌هایی که قرار است برای سفر اربعین حسینی اعزام شوند، در دستور کار این جلسه قرار گرفته است»! در اولویت قرار دادن رانندگان اعزامی به سفر اربعین یک تبعیض آشکار است.

کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‎های نماز هفته پیش هشدار داده بود رانندگان حواسشان جمع باشد آلت دست دشمن قرار نگیرند. او همچنین گفته بود وزارت راه متصدی سامان دادن به حمل‌ونقل کشور است و باید به وظیفه خود عمل کند و به جای برخی حرف‌های بی‌ربط به کار خود برسد و این مسئله را سامان دهد.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.