سپاه پاسداران: طراح حملات تروریستی اهواز کشته شد

سه شنبه, 24ام مهر, 1397
اندازه قلم متن


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با معرفی فردی به نام “ابوضحی” به عنوان “برنامه ریز اصلی” حملات ۳۱ شهریور اهواز، از کشته شدن وی در عراق خبر داد.

سپاه امروز سه شنبه ۲۴ مهر اعلام کرد: “طی عملیات شناسایی و غافلگیری نیروهای مقاومت که صبح امروز در استان دیاله عراق صورت گرفت، ابوضحی امیر داعش در این استان و طراح و برنامه ریز اصلی جنایت تروریستی اخیر اهواز همراه با چهار تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.”

در بیانیه روابط عمومی سپاه، کشته شدن این فرمانده داعش به “نیروهای مقاومت” نسبت داده شده که اصطلاحی است که معمولا، برای اشاره به متحدان مسلح ایران در کشورهای دیگر به کار می رود.

در جریان حملات اهواز، چهار مهاجم مسلح، ۲۴ نفر از جمله یک کودک را به ضرب گلوله کشتند و سرانجام، خود نیز کشته شدند.

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

در بیانیه امروز سپاه، توضیحات بیشتری در مورد نوع ارتباط فردی که امروز در عراق کشته شده با حملات ۳۱ شهریورماه ارائه نشده است.

دو هفته پیش نیز سپاه پاسداران اعلام کرد با چندین موشک بالستیک، نقطه‎ای در شرق فرات در سوریه که به گفته سپاه مقر عوامل طراحی حملات اهواز بوده را هدف قرار داده است.

سپاه ادعا کرد که در این حمله تعدادی از “سرکردگان و عناصر موثر” حمله اهواز کشته و مجروح شده‌اند و همچنین “زیرساخت های آمادی و انبار ذخیره مهمات” آنها منهدم شده است.

در آن زمان، محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: “کارهای اطلاعاتی دستگاه‌های مسئول نشان داد که تروریست‌ها ضمن اینکه ارتباطاتی با گروه‌های ضدانقلاب داشتند، از داعش خط گرفته‌اند و داعش این افراد را از منطقه دیرالزور سوریه هدایت کرده است.”

او افزود در حمله موشکی و پهپادی صبح دوشنبه در سوریه “تلفات چشمگیری به داعش وارد شده و تعدادی از فرماندهان باقی‌مانده این گروه تروریستی نیز به هلاکت رسیده‌اند.”

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، دو روز پیش با اعلام اینکه “در سازمان قضایی نیروهای مسلح از چند نفر در رابطه با حادثه اهواز تحقیق شده”، گفته بود در همین ارتباط یازده نفر احضار و ‌یک نفر بازداشت شده‌ است.

آقای محسنی اژه ای افزوده بود که همه احضارشدگان نظامی هستند ولی در مورد آنها “هنوز چیزی قطعی نشده تا اعلام شود”.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.