بازداشت دو شهروند اهوازی توسط اداره اطلاعات

شنبه, 28ام مهر, 1397
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – روز جمعه ۲۷ مهر‌ماه، قیس غزی شهروند عرب ساکن اهواز توسط مأموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۲۷ مهر‌ماه ۱۳۹۷، یک شهروند ساکن شهر اهواز توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد.

هویت این شهروند “قیس غزی، متولد ۱۳۶۴″ توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: “قیس غزی از فعالان مدنی معتقد به کوشش‌های مسالمت آمیز است. به نظر می‌آید که دستگاه‌های امنیتی پس از دستگیری صدها فعال عرب اهوازی به سراغ چهره‌های مستقل و مدنی رفته‌اند و به رغم اعلام مسئولان حکومت ایران مبنی بر مسئولیت داعش در حمله مسلحانه ۳۱ شهریورماه، به این بهانه می‌خواهند با فعالان مدنی، فرهنگی و روشنفکران عرب برخورد کنند”.

لازم به ذکر است که تا لحظه تنظیم این خبر از دلایل بازداشت و محل نگهداری ایشان اطلاعی در دست نیست.

روز‌ چهارشنبه ۲۵ مهر‌ماه نیز دو تن دیگر از شهروندان عرب با اسامی“سید صادق نزار” و “سجاد سیلاوى” به دلایل نامعلومی توسط مأموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

پس از حمله مسلحانه به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز ده‌ها تن از شهروندان عرب در استان خوزستان بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند. هرانا پیشتر طی چهار گزارش به ترتیب هویت ۴۴، ۹، ۲ و ۸ نفر از افرادی که در این جریان بازداشت شده بودند را احراز کرده است.

هر چند لازم است مسئولان حمله مسلحانه مرگ‌بار صورت گرفته به رژه نظامی در اهواز که در محل آن تماشاچیان غیر نظامى از جمله زنان و کودکان حضور داشته‌اند پاسخگو نگاه داشته شوند، اما نظر به سوابق دستگاه امنیتی بیم آن وجود دارد که تحت تأثیر شرایط پس از این حادثه افرادی مورد برخورد شتاب‌زده قرار گیرند که نقشی در این حادثه نداشته باشند یا از شیوه‌های غیرانسانی برای بازجویی یا مجازات عوامل حادثه استفاده شود.

***

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه ۲۵ مهر‌ماه، دو تن از شهروندان ساکن شهر اهواز توسط مأموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۷، دو شهروند ساکن شهر اهواز توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “سید صادق نزارى، متولد ۱۳۳۴، داراى ۵ فرزند” و “سجاد سیلاوى، ۲۵ ساله” توسط هرانا احراز شده است.
از میان این دو نفر “سید صادق نزارى” پیش از این نیز سابقه بازداشت داشته است.

لازم به ذکر است که تا لحظه تنظیم این خبر از دلایل بازداشت و محل نگهداری این دو شهروند اطلاعی در دست نیست.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.