یک زندانی در زندان زاهدان اعدام شد

شنبه, 28ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – صبح امروز یک زندانی محبوس در زندان زاهدان که دوشنبه هفته گذشته جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود، اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز شنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۷ یک زندانی محبوس در زندان زاهدان اعدام شد.

هویت این زندانی “مهدی میرشکار”، حدودا ۳۱ ساله، اهل زابل و از بند ۷ زندان زاهدان توسط هرانا احراز شده است.

آقای میرشکار، عصر روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۷، جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی منتقل شده بود.

این زندانی به اتهام “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شده بود و از ۶ سال پیش در زندان زاهدان محبوس بود.

شایان ذکر است همچون اکثر موارد پیشین، نهادهای ذیربط به خصوص در دستگاه قضایی که وظیفه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در خصوص اجرای احکام را دارند در مقابل این اعدام سکوت اختیار کرده‌اند.

لازم به ذکر است بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

نهاد آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به روال هر ساله همزمان با ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه)، روز جهانی مبارزه علیه مجازات اعدام گزارش یک ساله خود از وضعیت اجرای حکم اعدام در ایران منتشر کرد. بنا بر این گزارش، در بازه زمانی یکساله (مهر ۹۶ تا مهر ۹۷) حکم اعدام ۲۵۶ نفر در ایران به اجرا در آمده است که از این تعداد ۱۵ نفر در ملاء عام اعدام شدند.

همچنین ۶۸ درصد اعدام‌های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمیشوند که اصطلاحاً آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.