گزارشی از آخرین وضعیت سعید ملک‌پور؛ حمله قلبی و بیمارهای متعدد برآمده از ایام زندان

پنجشنبه, 3ام آبان, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سعید ملک‌پور، زندانی جرائم سایبری محبوس در زندان اوین، هفته گذشته به دلیل تپش قلب شدید و حمله قلبی به بخش قلب بیمارستان طالقانی تهران منتقل و پس از گذشت سه روز به زندان بازگردانده شد. در عکسی که از زانوی این زندانی در بیمارستان گرفته شد توده مشکوکی دیده شده و وی اکنون منتظر نتیجه تست‌های ام‌آرآی است. همچنین آقای ملک‌پور در مدت زمان حبس به بیماری‌های دیگری از جمله سنگ کلیه و مشکل پروستات نیز مبتلا شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید ملک‌پور، زندانی جرائم سایبری محبوس در زندان اوین هفته گذشته به دلیل تپش قلب شدید و حمله قلبی با تایید بهداری اوین به بخش قلب بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده است.

مریم ملک پور، خواهر این زندانی در گفتگو با هرانا گفت: “با وجود اینکه حال جسمانی وی در مدت زمان بستری شدن در بیمارستان وخیم بوده اما از زمان اعزام به بیمارستان تا زمان بازگشت به زندان، یک دست و یک پای آقای ملک‌پور با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود و او در مدت سه روزی که در بیمارستان بستری بود قادر به خوابیدن و استراحت نبوده است”.

همچنین این زندانی در مدت زمان بستری ممنوع‌الملاقات بوده و برخورد ماموران امنیتی که همراه ایشان به بیمارستان اعزام شده‌اند با وی بسیار نامناسب و آزاردهنده گزارش شده است.

به گفته خواهر این فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف، یک توده مشکوک در عکس‌هایی که از زانوی آقای سعیدی گرفته شده، دیده شده است و وی اکنون منتظر نتیجه تست‌های ام‌‌آرآی است.

گفتنی است که سعید ملک‌پور در مدت زمان حبس به بیماری‌های دیگری از جمله سنگ کلیه و مشکل پروستات نیز دچار شده اما از دریافت خدمات درمانی لازم محروم بوده است.

لازم به یادآوری است، سعید ملک‌پور شهروند ایرانی مقیم کانادا در مهرماه ۱۳۸۷ در زمان سفر به ایران برای ملاقات با خانواده دستگیر شد و از سوی بخش سایبری سپاه پاسداران به مدیریت سایت‌های پورنوگرافی فارسی‌زبان متهم شد. تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام و فساد فی الارض از جمله اتهامات دیگری بود که برای آقای ملک‌پور در نظر گرفته شد و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی بابت اتهامات وارده به اعدام بعلاوه هفت سال و نیم حبس تعزیری محکومشد، این حکم در دی ماه ۱۳۹۰ در دیوان عالی کشور تأیید شد و در ۲۷ بهمن ۱۳۹۰، برای اجرای احکام ارسال شد ولی بعدا با یک درجه تخفیف حکم اعدام به حبس ابد تبدیل شد.

شایان ذکر است، سعید ملک پور طی نامه ای از درون زندان گفته است که از زمان بازداشت به مدت ۳۲۰ روز در حبس انفرادی، بدون ملاقات و بدون دسترسی به کتاب و روزنامه به سر برده و تنها یک جلد قرآن، یک مهر و یک بطری آب در اختیار داشته است و در تمام این مدت زیر فشار و شکنجه بوده است. پدر او در آخرین روزهای اسفند ۸۷ فوت کرده ولی حدود ۴۰ روز بعد در یک تماس تلفنی ۵ دقیقه‌ای از این امر مطلع شده است.

بازجویان با فشار و نیز طرح این مساله که فیلم‌های مصاحبه برای دریافت بودجه پروژه گرداب سپاه پاسداران است و وعده آزادی با وثیقه او را راضی به اعتراف تلویزیونی کرده‌اند و پخش این اعترافات بدون پوشش صورت و در فاصله روز سوم تا هفتم درگذشت پدرش ضربه سختی به خانواده او وارد آورده است.

ملک‌پور همچنین گفته است در صورت بررسی پرونده توسط کارشناس کامپیوتر و اینترنت می‌تواند بی‌گناهی خود را ثابت کند.

آقای ملک پور اکنون دهمین سال از حبس خود را بدون حتی یک روز مرخصی طی می‌کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.