فعال سیاسی به ۱۳ سال حبس محکوم شد؛ گزارشی از آخرین وضعیت حسین سرلک در زندان اوین

جمعه, 2ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حسین سرلک زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از گذشت بیش از یک سال و نیم بلاتکلیفی، ماه گذشته توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۲۹ فروردین سال جاری برگزار شده بود. به گفته نزدیکان آقای سرلک عمده فعالیت های وی که هم اکنون در زندان اوین به سر می برد در دنیای مجازی بخصوص تلگرام بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، حسین سرلک زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین را به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای سرلک که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای سرلک پس از بازداشت به مدت ۳ ماه و نیم تحت بازجویی بود و در این مدت اجازه تماس با بیرون را نداشته است. به همین دلیل خانواده وی طی این مدت از ایشان بی‌خبر بوده‌اند. آقای سرلک در دوران بازپرسی نیز از داشتن وکیل محروم بوده است.”

به گفته این منبع “نهایتا پس از مدتها بلاتکلیفی، این شهروند تهرانی ماه گذشته توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۵ سال، توهین به مقدسات به ۵ سال، تبلیغ علیه نظام به ۱ سال و ۲ سال بابت توهین به رهبری، جمعا ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد”.

این منبع مطلع همچنین در مورد آخرین وضعیت آقای سرلک در زندان اشاره کرد: “آقای سرلک در زندان از ناحیه پا به تازگی دچار شکستگی شده ولی علیرغم نیاز به جراحی و بکارگیری پلاتین در پای وی تا کنون اقدامی از سوی زندان برای رسیدگی به وضعیت وی صورت نگرفته است”.

لازم به ذکر است جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این زندانی سیاسی یک سال پس از بازداشت وی در تاریخ ۲۹ فرودین‌ماه سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسهبرگزار شده بود.

هرانا پیش تر گزارش کرده بود حسین سرلک در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ به ظن  “تشکیل جمعیت غیرقانونی” در تهران توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.

با اینحال نزدیکان او تاکید کردند که وی پس از بروز یک دوره مشکلات اقتصادی، در دوره مورد اشاره دستگاه امنیتی صرفا به وقت گذرانی در شبکه های مجازی و گروههای تلگرامی می پرداخت و فعالیت سازمان یافته سیاسی نداشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.