رشد ۹۱.۵ درصدی قیمت خانه

چهارشنبه, 7ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

فصل اقتصاد – متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹۱.۸ میلیون ریال رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می دهد. همچنین تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۶.۹ هزار فقره بود که نسبت به آبان ماه سال ۱۳۹۶ معادل ۵۳.۶ درصد کاهش دارد.

بانک مرکزی گزارش بازار مسکن تهران در آبان ماه را منتشر کرد. گزارشی که طی آن گفته می شود متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹۱.۸ میلیون ریال رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می دهد. همچنین تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۶.۹ هزار فقره بود که نسبت به آبان ماه سال ۱۳۹۶ معادل ۵۳.۶ درصد کاهش دارد.

همچنین طبق این گزارش، در هشت ماهه سال ۱۳۹۷ نیز تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۹۱.۱ هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۱۹.۹ درصد کاهش نشان می دهد. در این ماه شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۷ و ۱۴.۴ درصد رشد نشان می دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آبان ماه سال ۱۳۹۷ حاکی از آن است که از مجموع ۶۸۵۵ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۴.۰ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با آبانماه سال قبال ۳.۲ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

علاوه بر این طبق گزارش بانک مرکزی، توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در آبانماه سال ۱۳۹۷ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵.۷ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۲ و ۴ به ترتیب با سهم های ۹.۴ و ۸.۸ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در مجموع ۷۴.۱ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در آبان ماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵ ،۲ ،۴ ،۱۰ ،۱۴ ،۷ ،۸ ،۱ ،۱۵ و ۳) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۲۵.۹ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.
*وضعیت اجاره ها چگونه بود؟
در آبانماه سال ۱۳۹۷ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۷.۰و ۱۴.۴ درصد رشد نشان می دهد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.