حسین اسماعیل‌پور که یک روحانی سرشناس را در ارتباط با تجاوز به قتل رسانده بود اعدام شد/ ویدئو

شنبه, 10ام آذر, 1397
اندازه قلم متن


سازمان حقوق بشر ایران، ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۷: حسین اسماعیل‌پور، جوانی که گفته شده در دوره نوجوانی بارها از سوی یک روحانی سرشناس مورد تجاوز قرار گرفته و در سن ۲۰ سالگی به همراه دوتن از دوستانش وی را به قتل رسانده بود، در زندان مرکزی رشت اعدام شد.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز جاری، شنبه ۱۰ آذر ماه، حکم اعدام حسین اسماعیل‌پور در زندان مرکزی رشت (لاکان) با حضور خانواده شکات به اجرا درآمد.

حسین اسماعیل‌پور، از سن چهارده سالگی در حوزه علمیه رودسر درس علوم دینی می‌خواند و بنا بر اظهاراتش در زمان بازداشت و در طی رسیدگی به پرونده بارها مورد تجاوز یک روحانی سرشناس به نام فخری لنگرودی قرار گرفته بود. وی پیش از این که به سن ۲۰ سالگی برسد، در ۲۴ شهریور ماه سال ۱۳۹۳ با همدستی دوتن از دوستانش، فخری لنگرودی را به قتل رسانده بود.

پدر حسین اسماعیل‌پور در خصوص نحوه برخورد دادگاه به مسئله تجاوز مقتول به پسرش به سازمان حقوق بشر ایران گفته بود: “نتوانستیم در دادگاه چیزی را ثابت کنیم چون مقتول روحانی بود و خانواده وی روابط زیادی داشتند. همه چیز به نفع آنها بود، به حرف ما زیاد گوش نمی‌کردند. هرچه بود و نبود، آن‌ور بود. تمام امتیازات و روابط، همه چیز با آنها بود. ما هر کاری که می‌خواستیم انجام دهیم، به در بسته می‌خوردیم. نهایتا ظرف سه یا چهار ماه، آقای کاشانی قاضی پرونده حکم را صادر کرد. در صورتی که وکیل می‌گفت حداقل ما دو سال باید بیاییم و برویم تا حکم صادر شود. ولی ظرف سه یا چهار ماه حکم صادر شد و بعد از مدتی نامه آمد که دیوان هم تایید کرده است”.

برادر مقتول که به عنوان شاکی پرونده حکم حسین اسماعیل‌پور را اجرا کرد یک روحانی سرشناس و صاحب نفوذ به نام نعمت فخری بوده است. وی نماینده رهبر ایران در فناوری و اطلاعات سپاه پاسداران است و به همین دلیل خانواده اسماعیل‌پور معتقدند که مسئله تجاوز به مقتول مورد توجه دادگاه واقع نشد.

گفتنی است، تیر ماه سال جاری نیز، حسین اسماعیل‌پور جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود ولی موفق شد از شکات پرونده مهلت بگیرد.

در این پرونده متهم ردیف دوم به حبس ابد محکوم شد؛ متهم ردیف سوم نیز ابتدا به یازده سال زندان محکوم شد و سپس تبرئه شد.

در حکم دادگاه بدوی آمده: “دادگاه موضوع عمل لواط با متهم فوق را از پزشکی قانونی استعلام که مرجع مزبور اعلام نموده علائمی دال بر دخول در ناحیه مقعد مشاهده نمی‌گردد”. این درحالی است که آثار تجاوز پس گذشت چند سال احتمالا از بین میروند و نظر پزشکی قانونی در این زمینه کافی نبوده و دادگاه حاضر نشد در این خصوص تحقیقات بیشتری انجام دهد.

فخری لنگرودی (مقتول) مشاور در انتخابات ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ جانشین ستاد انتخاباتی دکتر محسن رضایی در گیلان و مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این استان بود.

اعدام حسین اسماعیل‌پور تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران اعلان نشده است.

در اینجا فیلمی از مقابل زندان مرکزی رشت در زمانی که حکم حسین اسماعیل‌پور به اجرا درآمد را میتوانید مشاهده کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.