اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی در اعتراض به ضرب و شتم اسماعیل بخشی

شنبه, 10ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

اسماعیل بخشی، نماینده زندانی کارگران هفت‌تپه

ضرب و شتم اسماعیل بخشی محکوم است و خواسته ی قاطع همه کارگران آزادی فوری اوست

بر اساس اخبار موثق واصله، نیروهای امنیتی اسماعیل بخشی را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده اند و مشخصا از ناحیه صورت ضرباتی به وی وارده شده که صورتش را کبود و متورم کرده است. اسماعیل بخشی همچنین چند روز قبل پس از اینکه دچار خونریزی شدید معده شده تحت مراقبت نیروهای امنیتی به بیمارستان منتقل و بستری شده است. گزارش واصله حاکی از آن است که اسماعیل بخشی در روزهای بستری، در یک بیمارستان امنیتی در اهواز بستری بوده است. بنا به اخبار رسیده، پس از بستری شدن، به جای تبدیل قرار بازداشت و صدور دستور آزادی، اسماعیل بخشی را دوباره به محل بازداشت منتقل کرده اند.

در ساعات اخیر مشاهده شده که برخی یا به علت بی اطلاعی یا با انگیزه های دیگر یا برخی به این علت که اسماعیل با خانواده تماس تلفنی داشته است، خبر ضرب و شتم اسماعیل را تکذیب کرده اند که بدینوسیله ما ضمن تایید خبر مذکور و اظهار نگرانی درباره وضعیت وی، برخوردهای انجام شده با اسماعیل بخشی را محکوم میکنیم.

بنابر اخبار رسیده، نیروهای امنیتی برای مقابله با اعتراضات کارگران هفت تپه، بمنظور ارعاب و سرکوب نمایندگان کارگران، با آزار و اذیت روحی و ضرب و شتم جسمی، تلاش کرده اند اتهامات واهی امنیتی مدنظر خود را به اسماعیل بخشی تحمیل کنند و بخشی به دلیل مقاومت در برابر توطئه طرح ریزی شده که با ضرب و شتم شدید همراه بوده، قاطعانه از مطالبات کارگران هفت تپه دفاع کرده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بار دیگر ضرب و شتم و اعمال خشونت بر اسماعیل بخشی را قویا محکوم می کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان می باشد. همچنین تمامی پرونده های قضایی گشوده شده برای سایر نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه باید بسته و منع تعقب این نمایندگان صادر گردد. البته کارگران نیشکر هفت تپه به درستی و با اتحاد و اعتصاب، برای آزادی اسماعیل بخشی و تحقق دیگر خواسته های خود دست از اعتراض برحق خود برنداشته اند. اعتصاب و اعتراض حق مسلم کارگران است و هیچ کارگری نباید به دلیل اعتصاب و اعتراض صنفی بازداشت، زندانی و مورد ضرب و شتم، آزار، تعقیب، بازداشت و یا شکنجه قرار گیرد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
پنجشنبه ۹۷/۹/٨

@shahrvandyar


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.